Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach
Od kilku lat w Polsce powstają warsztaty, w których eksperci profesjonalnie odnawiają i modyfikują auta klasyczne producentów takich jak Mercedes-Benz i Porsche. Efektami tych prac zachwyceni są klienci z Polski, a także zza granicy.
20.06.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W czasie przeglądania zdjęć na stronach internetowych niektórych warsztatów trudno uwierzyć, że miejsca te są zlokalizowane w Polsce. Hale warsztatowe wypełnione Mercedesami SL czy też Porsche 911 Turbo to realia, z którymi codziennie spotykają się polscy mechanicy i lakiernicy. Takie auta stojące na podnośnikach bez silników to dla nich norma.
Zdjęcia pokazujące proces z remontu wyglądają niemal jak studyjne fotografie, bo nie ma na nich stołów umazanych smarem, czy też walających się po podłodze części. Jest za to niemal sterylnie czysto, a narzędzia wyglądają jak nowe. No właśnie, narzędzia. Do tego rodzaju prac używa się specjalistycznych narzędzi, o które trzeba dbać tak, jak o podzespoły remontowanych aut.
Jednym z ostatnich projektów istniejącego od ponad trzech lat warsztatu Reincarnation – classic car zlokalizowanego w miejscowości Stobno (woj. Zachodniopomorskie) jest Porsche 911 Turbo.
Przeprowadzono w nim kapitalny remont silnika, który do tej pory przejechał zaledwie 64 tysiące kilometrów. Auto przed i po remoncie zostało zmierzone na hamowni. Wyniki: Przed 272,6 KM i 398 Nm, po remoncie: 366 KM i 623,9 Nm.
Tym razem auto nie było poddawane renowacji karoserii czy elementów wnętrza, ale poprzednie realizacje pokazują, że ludzie z tej firmy wiedzą co robią.