Plotka głosi, że będzie 1000 KM – RSC Gallardo Spyder Twin Turbo (2011)

W każdej plotce podobno tkwi ziarno prawdy, a wieść o Lamborghini Gallardo przygotowywanym przez Racing Sport Concepts niesie, że wóz ten będzie miał nawet 1000 KM.

Plotka głosi, że będzie 1000 KM – RSC Gallardo Spyder Twin Turbo (2011)
Olgierd Lachowski

11.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1
RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1

Auto nie jest budowane na bazie najnowszego Gallardo LP560-4 Spyder, a wozu produkowanego w latach 2005-2008. To auto napędzane było 10-cylindrowym, widlastym silnikiem o objętości skokowej 5,0 l. W odmianie fabrycznej jego moc wynosiła 520 KM przy 8000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Mały „byk” rozpędzał się do 314 km/h.

Według niepotwierdzonych informacji silnik bolidu budowanego przez RSC ma być wzmocniony parą turbosprężarek, dzięki czemu moc sięgnie aż 1000 KM. Ponieważ jest to auto z napędem na wszystkie koła, nie jest wykluczone, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie oscylowało w granicach 3 sekund, a prędkość maksymalna z pewnością mogłaby przekraczać 350 km/h.

W przeciwieństwie do silnika gotowe jest już nadwozie samochodu. Ze śnieżną bielą nadwozia kontrastują czarne detale nadwozia i felgi w tej samej barwie. Te detale to listwy pod przednim zderzakospojlerem i progami, oprawy lusterek zewnętrznych i rama przedniej szyby. Podwójnie pięcioramienne felgi mają nieznany rozmiar.

RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9
RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9

Bolid włoskiego producenta jest jeszcze w fazie budowy (strona techniczna), ale pewnie za dwa, trzy miesiące prace zostaną zakończone. Trzeba zatem poczekać na informacje i skonfrontować je z plotkami.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4961 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: Ok. 1000 KMsup1)/sup
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 201,57 KM/lsup1)/sup (seryjny – 104,82 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa zautomatyzowana
  • Typ napęd: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,57 kg/KM1) (seryjny – 3,02 kg/KM)
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: Ok. 3,00 ssup1)/sup
  • Prędkość maksymalna: Ponad 350 km/hsup1)/sup

[sup]1)[/sup] Parametry niepotwierdzone

  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.2
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.3
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.4
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.5
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.6
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.7
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.8
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.10
[1/10] RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1

Źródło: topspeed

Komentarze (0)