Plany na Audi A3 – JMS A3 Concept (2012)
Przedsiębiorstwo JMS obwieściło światu swoje plany tuningowe dotyczące nowego Audi A3. Tuner (jak zwykle) nie podejmie się przerabiania jednostek napędowych kompaktu z Ingolstadt.
22.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przedsiębiorstwo JMS obwieściło światu swoje plany tuningowe dotyczące nowego Audi A3. Tuner (jak zwykle) nie podejmie się przerabiania jednostek napędowych kompaktu z Ingolstadt.
Audi zaczęło wymianę na nowy modelu A3. Na początek Niemcy proponują zwykłą 3-drzwiową odmianę. Auto z wyglądu przypomina większego brata (zgodnie z polityką Audi), ale jest też kontynuatorem linii stylistycznej produkowanego nadal modelu A3. Wszystko więc w normie.
Od samego początku Audi oferuje A-trójkę z kilkoma różnymi silnikami – zasilanymi benzyną i olejem napędowym. Najmniejszym z nich jest 1,4-litrowy benzynowiec o mocy 122 KM. Drugim motorem o zapłonie iskrowym jest silnik o objętości skokowej 1,8 l, który charakteryzuje się mocą 180 KM. Jako jedyny w całej gamie silników dostępny jest w wersji z napędem na przednie oraz wszystkie koła.
Po stronie diesli jest 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 105 KM oraz 150-konna maszyna o objętości 2,0 l. Obie mają oczywiście bezpośredni zasobnikowy wtrysk paliwa.
Niezależnie od wybranego źródła zasilania kupujący musi zastanowić się, czy woli tradycyjną manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, czy też 7-biegową zautomatyzowaną skrzynkę o dwóch sprzęgłach.
Dowiedz się więcej o Audi A3:
Wkrótce klienci Audi będą mogli uatrakcyjnić wygląd swojego nowego nabytku, udając się do siedziby firmy JMS. Tam tuner zainstaluje listwę pod przednim zderzakiem, co upodobni samochód do wersji wyposażeniowej S-line. Niestety ci, którzy już w fabryce zamówią pakiet S-line, nie będą mieli możliwości zmiany nadwozia swojego wozu w JMS.
Za to również tym klientom nadal pozostanie opcja wymiany kół na większe składające się z 19-calowych felg marki OZ ubranych w opony 225/35 R 19 (przód i tył). Niemiecki kompakt stanie się także niższy, a to dzięki montażowi zawieszenia KW. Regulowane podwozie pozwoli obniżyć Audi maksymalnie o 50 mm.
Całkowity koszt tuningu przekroczy nieznacznie 3900 euro i będzie dostępny od października. Wszystkie części będą miały aprobatę TÜV-u.
Źródło: WCF