Dziesięć sztuk Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 w Polsce

Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.

Dziesięć sztuk Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 w Polsce
Wojciech Kaczałek

11.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.

Renault nie ma już swojego zespołu w Formule 1, ale wciąż dostarcza silniki różnym stajniom. Spośród czterech teamów, z którymi obecnie współpracuje, największe sukcesy odnosi Red Bull Racing.

JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE

W ciągu ostatnich dwóch sezonów austriacki zespół, korzystający z motorów Renault, nie miał sobie równych zarówno w kategorii konstruktorów, jak i kierowców (dwa tytuły Sebastiana Vettela).  Po GP Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, Red Bull Racing-Renault prowadzi w klasyfikacji teamów, a Mark Webber i Sebastian Vettel zajmują w mistrzostwach odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Żeby podkreślić zaangażowanie marki w sport, Renault przygotowało kolejny model z serii  Red Bull Racing RB7. Po Twingo RS i Clio RS przyszła pora na większe auto – Megane RS.  Samochód będzie sprzedawany w 24 krajach. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy "byczego" hot-hatcha w cenie 109 950 zł.

Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 ma karoserię pomalowaną metalizowanym lakierem Czarny Etoilé. Z ciemnym nadwoziem kontrastują elementy w kolorze Żółty Sirius – listwa aerodynamiczna w przednim zderzaku, obudowy lusterek i dyfuzor. Na dach trafiła naklejka z motywem szachownicy, a na bokach znalazły się symbole Red Bull Racing.

W środku: kubełki Recaro, nowa gałka zmiany biegów i tabliczka z numerem auta.

Obraz

Samochód został wyposażony w zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym i czerwone zaciski hamulcowe Brembo. Na pokładzie znalazł się RS Monitor, służący do sprawdzania danych telemetrycznych.

Renault zamontowało w Megane RS Red Bull Racing RB7 system Stop&Start. Producent twierdzi, że dzięki temu sportowy hatchback spala o 0,7 l mniej benzyny niż dotychczas (średnie spalanie obecnie to 7,5 l/100 km). Emisja CO2 została zredukowana o 16 g, do 174 g/km.

W takim aucie ciekawsze od średniego zużycia paliwa są parametry silnika. Megane RS ma pod maską motor o pojemności 2,0 l. W trybie Normal włączają się układy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC (czyli ESP) jest bardziej wyczulone, a jednostka dysponuje mocą 250 KM i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm.

Po przełączeniu na "Sport" moc rośnie do 265 Km, a maksymalny moment do 360 Nm. Dezaktywują się systemy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC zmienia ustawienie na tryb sportowy.

Renault sprzedało już 15 000 egzemplarzy Megane RS trzeciej generacji.

  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE
  • Slider item
[1/5] JANTE BLACK STEEV DIAMANTEE

Źródło: Renault

Komentarze (0)