Peugeot wyzywa VW Golfa GTI na pojedynek
Okazuje się, że Peugeot nie zrezygnował kompletnie z produkcji samochodów z symbolem GTi. Wygląda na to, że program ten został po prostu na jakiś czas zawieszony. Aktualnie jesteśmy świadkami jego restartu, bowiem pojawiły się pierwsze informacje na temat sportowego hatchbacka 308 GTi. Ma być oferowany wyjątkowo w wersji 5-drzwiowej i będzie dostępny jedynie na europejskich rynkach. Czy Golf GTI może się bać?
21.05.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Okazuje się, że Peugeot nie zrezygnował kompletnie z produkcji samochodów z symbolem GTi. Wygląda na to, że program ten został po prostu na jakiś czas zawieszony. Aktualnie jesteśmy świadkami jego restartu, bowiem pojawiły się pierwsze informacje na temat sportowego hatchbacka 308 GTi. Ma być oferowany wyjątkowo w wersji 5-drzwiowej i będzie dostępny jedynie na europejskich rynkach. Czy Golf GTI może się bać?
O tym już zadecydują klienci. My natomiast postaramy się Wam zaprezentować sylwetkę wspomnianego Peugeota. Pod jego maską pracuje silnik 1,6-litra THP, który można również znaleźć w innych produktach francuskiego producenta, ale także pod maskami MINI czy Citroena (jednostka ta pojawiła się również w Peugeocie RCZ).
Produkuje ona 200KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 275Nm. Całość przekazywana jest na przednią oś, za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni. Producent twierdzi, że pojazd przyspiesza do "setki" w 7,7-sekundy. Średnie zapotrzebowanie na paliwo nie powinno przy tym przekroczyć 7-litrów na 100-kilometrów. Emisja spalin to 159g CO2 na kilometr.
Poprawiono zawieszenie, obniżając sylwetkę samochodu o 10mm, a do tego dorzucono nieco większe hamulce (340mm z przodu i 290mm z tyłu). Peugeot 308 GTi "stoi" na 18-calowych felgach, z oponami 225/40. Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, to na uwagę zasługują przede wszystkim dodatki z włókna węglowego (m.in. z przodu pojazdu), lotka dachowa, tylny dyfuzor w kolorze Perla Nera (czarny), logo GTi, a także podwójna, chromowana końcówka układu wydechowego. We wnętrzu znajdziemy natomiast sportowe fotele, aluminiowe dodatki, sportową kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią, a także wykończenie z perłowej czerni.
We Francji sprzedaż modelu 308 GTi rozpocznie się 10 czerwca. Ceny wyjściowe zaczynają się od 26900 euro.[block position="inside"]9010[/block]
Źródło: carscoop