Peugeot nie wróci do USA. Stellantis woli skupić się na Alfie Romeo
Liczne zapowiedzi, plany i obietnice właśnie legły w gruzach. Peugeot, który oficjalnie opuścił USA w 1991 roku, po 3 dekadach przerwy miał wrócić za ocean. Tak się jednak nie stanie. Władze koncernu Stellantis wolą skupić się na Alfie Romeo, która bardziej potrzebuje pomocy.
09.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli są w USA fani francuskiej motoryzacji, którzy niecierpliwie liczyli na powrót Peugeota, mam dla nich złą wiadomość - wbrew wcześniejszym zapowiedziom firma nie wznowi swojej działalności w Ameryce. To pewna informacja, którą ujawnił Larry Dominique cytowany przez portal Automotive News Europe.
Dominique został niedawno mianowany szefem marki Alfa Romeo na rynek amerykański. Wcześniej koordynował natomiast ewentualny powrót Peugeota do USA. "Nowa strategia Stellantis zakłada wzmocnienie pozycji marek, które już istnieją na rynku amerykańskim" - możemy przeczytać na łamach Automotive News Europe.
Zmianę decyzji łatwo zrozumieć. Peugeot rozważał powrót od USA, by rozszerzyć wpływy koncernu PSA o Amerykę Północną. Po połączeniu z FCA i utworzeniu koncernu Stellantis taki krok zdaje się jednak nie mieć większego sensu, gdyż FCA posiada już wystarczająco bogatą reprezentację w USA. Co więcej, są marki, jak Alfa Romeo, które nie radzą tam sobie najlepiej. Skierowanie środków na pomoc Alfie jest więc zrozumiałe.
Na razie trudno powiedzieć, czym będzie charakteryzować się taka strategia, ani jakie będą jej skutki. Pewnym jest jednak, że Alfa Romeo potrzebuje hitu, i to nie tylko w USA, gdyż - przynajmniej pod względem sprzedaży - jest cieniem dawnej potęgi.