Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie w trudnych warunkach.

Specjalne opony, namiot na dachu i dodatkowe osłony podwozia to najważniejsze modyfikacje przeprowadzone w prezentowanym egzemplarzu.
Specjalne opony, namiot na dachu i dodatkowe osłony podwozia to najważniejsze modyfikacje przeprowadzone w prezentowanym egzemplarzu.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

07.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Drugiego takiego po prostu nie ma. Wyjątkowy Peugeot 3008 został przygotowany przez Brytyjczyków na potrzeby magazynu Top Gear, który uda się nim na wyprawę szlakiem Ho Chi Minha w Wietnamie. Auto zostało delikatnie zmodyfikowane, by jak najlepiej sprostać powierzonemu zadaniu. Poruszać będzie się głównie po szutrowych trasach, w wysokich temperaturach i kurzu.

Standardowe, aluminiowe obręcze z typowo szosowym ogumieniem zastąpiono stalowymi, 17-calowymi odpowiednikami, które obuto w terenowe opony Cooper AT3. Auto zyskało też dodatkową osłonę podwozia oraz bagażnik dachowy, na którym zamontowano listwę LED pełniącą rolę opcjonalnego oświetlenia.

Dzięki modyfikacjom 3008 stało się nie tylko terenówką, ale i kamperem. Na dachu znajdziemy bowiem wysuwany, dwuosobowy namiot. Do dyspozycji uczestników wyprawy jest też zamontowany z tyłu rower, który powinien sprawdzić się np. na wypadek wycieczki do zatłoczonego miasta.

Obraz
© mat.prasowe

Co ciekawe, "terenowy" Peugeot nie posiada napędu na cztery koła. Przedstawiciele marki twierdzą jednak, że auto poradzi sobie bez takiego udogodnienia. Zresztą jak dotąd udało się już przejechać północną część szlaku Ho Chi Minha.

Warto wspomnieć, że grupa PSA stosuje technologię Advanced Grip Control pozwalający wybrać jeden z kilku trybów jazdy. Elektronika steruje dozowaniem momentu obrotowego i pozwala uzyskać maksymalną przyczepność w trudnych warunkach.

Peugeot nie zamierza wprowadzać uterenowionej wersji do stałej oferty. Specjalne 3008 udowadnia jednak, że SUV-y nadają się do czegoś więcej niż codzienne pokonywanie krawężników i progów zwalniających.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Komentarze (2)