Oto wnętrze Volvo EX90. Szwedzki minimalizm w nowym wydaniu

Volvo już niebawem pokaże zupełnie nowego elektrycznego SUV-a EX90. Auto, które będzie następcą XC90, zyska dość ascetyczne wnętrze. Wizualizacje kokpitu właśnie pojawiły się w sieci.

Kokpit nowego Volvo EX90
Kokpit nowego Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

26.10.2022 | aktual.: 26.10.2022 18:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mniej znaczy więcej – najwyraźniej taka filozofia przyświecała Volvo przy tworzeniu deski rozdzielczej nowego modelu EX90. Stylistycznie kokpit będzie stanowił rozwinięcie dotychczasowych rozwiązań. Można jednak spodziewać się jeszcze większej cyfryzacji i prostoty.

Jak nietrudno zauważyć, główną rolę w kabinie EX90 odegra centralnie umieszczony, duży ekran w orientacji pionowej. Ma on odpowiadać za obsługę multimediów, nawigacji, klimatyzacji i innych funkcji pojazdu. Volvo chwali się kontekstowym menu, które może zmieniać się automatycznie, w zależności od sytuacji.

Gdy będzie zimno, w pierwszej kolejności wyświetli nam się obsługa nawiewów i ogrzewania, a podczas długiej i relaksującej podróży priorytet dostaną multimedia czy telefon.

Volvo EX90
Volvo EX90© Materiały prasowe

Na mniejszym wyświetlaczu, tuż przed kierowcą zobaczymy natomiast informacje dotyczące pojazdu. Prędkość, aktywne systemy, zasięg czy kierunek jazdy. Dane również mogą się zmieniać w zależności od preferencji i kontekstu. Cały system będzie zresztą dość elastyczny i konfigurowalny.

Wszystkie te rozwiązania i cyfrowy minimalizm – zdaniem Volvo – mają czynić podróż jeszcze bezpieczniejszą, pozwalając kierowcy skupić się na tym, co najważniejsze.

Volvo EX90
Volvo EX90© Materiały prasowe | Volvo

– Chodzi o dostarczenie właściwych informacji we właściwym czasie. Chcemy, by jazda była skoncentrowana, prosta i bezpieczna. Samochód rozumie otocznie i ciebie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, więc możemy poprawić bezpieczeństwo, zmniejszając rozproszenie i nadmiar informacji – mówi Thomas Stovicek z działu UX w Volvo Cars. Jak będzie to wyglądać w praktyce? Przekonamy się już niebawem.

Komentarze (5)