Oto nowy Ford Tourneo Connect. A raczej Fordswagen Tourneo Connect

Po 8 latach produkcji drugiej generacji Tourneo Connecta Ford w końcu zdecydował się na następcę. To pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych we współpracy z Volkswagenem. W praktyce jest więc modelem Caddy z innym przodem i detalami.

Nowy Ford Tourneo Connect
Nowy Ford Tourneo Connect
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

12.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzeba przyznać, że styliści odrobili lekcje, projektując twarz nowego Tourneo Connecta. Patrząc na dużą atrapę chłodnicy i ostro narysowane reflektory, nie ma wątpliwości, że to model Forda. Niestety, pozostałe elementy dość mocno zdradzają pokrewieństwo z Volkswagenem.

Linia boczna, tył, a nawet wnętrze — wszystko jest niemal identyczne jak w modelu Caddy. Oznacza to minimalizm i spory ekran na środku — może mieć przekątną 8,25 cala lub 10,25 cala. Co ciekawe, nawet multimedia pochodzą z Volkswagena. Ford zadbał jedynie o wizualną nakładkę, która ma przypominać popularnego SYNC-a.

Klienci będą mogli wybierać spośród 3 wersji wyposażenia: Sport, Titanium i Trend. Każda ma być łączona z ciekawymi kolorami, które będą inne niż w gamie Volkswagena. Na szczegóły dotyczące wyposażenia musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Na razie wiadomo, że na pokładzie nie zabraknie systemów wsparcia takich jak pre-collision, asystent pasa ruchu czy system monitorowania zmęczenia kierowcy.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect© mat. prasowe / Ford

W bogatych wersjach będzie też aktywny tempomat, asystent parkowania czy asystent holowania przyczepy. Więcej dowiemy się przy okazji premiery polskiej specyfikacji.

Znamy za to listę silników. Bazą będzie benzynowe 1.5 o mocy 114 KM. Będą też diesle 2.0 generujące 102 KM lub 122 KM. Co ważne, każdą jednostkę — poza bazowym dieslem — sparujemy również z przekładnią automatyczną. W topowym wydaniu nie zabraknie też napędu na 4 koła — to duża zmiana w stosunku do poprzednika, możliwa do zaadaptowania dzięki współpracy z Volkswagenem.

Ford Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect© mat. prasowe / Ford

Choć Ford określa benzyniaka mianem EcoBoost, a diesla EcoBlue, w rzeczywistości są to dobrze znane jednostki Volkswagena, które w Caddy występują jako TSI i TDI.

Tourneo Connect, tak jak Caddy, będzie produkowany w poznańskich zakładach Volkswagena. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać z fabryki na początku 2022 roku. Wówczas powinniśmy poznać więcej szczegółów dotyczących tego nowego, choć znanego już wszystkim modelu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (6)