Oto co dzieje się wewnątrz opony podczas "palenia gumy". Zdziwicie się: jest zaskakująco spokojnie

"Palenie gumy" to dla niektórych szczyt umiejętności za kółkiem i sposób na zwrócenie na siebie uwagi. Choć cały proces jest głośny i generuje dużo dymu, wewnątrz opony panuje zaskakujący spokój.

"Palenie gumy" to ogromny wysiłek nie tylko dla opon, ale także dla układu napędowego i chłodzenia
"Palenie gumy" to ogromny wysiłek nie tylko dla opon, ale także dla układu napędowego i chłodzenia
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

17.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Palenie gumy" jest doskonale wszystkim znane. Co ciekawe, chwilowe zerwanie przyczepności ma całkiem spory sens w niektórych dyscyplinach motosportu – cały proces pozwala rozgrzać oponę i zwiększyć jej przyczepność na asfalcie. Co więcej, Ford Mustang ma do tego specjalny tryb. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję, a auto zablokuje hamulce i zerwie przyczepność na tylnej osi.

GoPro Inside Car Tire During Full Burnout - (Boom)

Choć na oponę działają spore siły, to w jej środku panuje zaskakujący spokój, co udowadnia film przygotowany przez Warped Perception. Wykorzystano starego mercedesa, zużyte ogumienie i kamerę GoPro. Szczerze - spodziewałem się większej "pracy" opony. Trzeba też pamiętać, że kamera nie rejestruje najgorszego czynnika dla ogumienia, czyli temperatury, która podczas takiego wyczynu sięga nawet 200 stopni Celsjusza.

Zarówno mercedes, jak i ogumienie nie były w najlepszym stanie, więc zauważyć można dodatkowo moment rozerwania opony. Niestety, to już bardziej gwałtowny proces, a przez nieuwagę kierowcy kamera GoPro niemal ulega zniszczeniu. Na szczęście nikomu nic się nie stało, choć wyglądało to groźnie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)