Pierwsza część już gotowa. Ważna obwodnica ułatwi jazdę

Droga nie tylko pozwoli ominąć centrum miasta, ale i połączy je z węzłem Oświęcim na ekspresowej trasie S1.

Obwodnica Oświęcimia
Obwodnica Oświęcimia
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Aleksander Ruciński

03.12.2024 | aktual.: 03.12.2024 16:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak informuje GDDKiA, drogą krajową 44, będącą kręgosłupem transportowym Oświęcimia, każdego dnia porusza się ponad 20 tys. aut. Sytuacja mocno rzutuje na bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Nic więc dziwnego, że zapadła decyzja o wyprowadzeniu tranzytu z centrum.

Kluczową rolę w tym procesie odegra nowa, 9-kilometrowa obwodnica, która pozwoli ominąć miasto od południa i połączy je z budowaną trasą ekspresową S1 Mysłowice - Bielsko Biała.

Do użytku oddano właśnie pierwszy, 2,2-kilometrowy fragment obwodnicy Oświęcimia między rondem na ul. Zatorskiej a rondem na ul. Jagiełły. Udostępniony kawałek ułatwi przejazd z północnej i wschodniej części miasta w kierunku Kęt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Docelowo nowa obwodnica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i połączy się z innymi drogami w sześciu miejscach:

  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy),
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Wojewódzką w Pławach poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Legionów (DW933) poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Jagiełły (DW948) poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Zatorską (obecna DK44, koniec obwodnicy) poprzez rondo turbinowe.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja zakończy się w połowie 2026 r.

Komentarze (0)