Ostro, szeroko i mocno – Axell GT‑R Widebody 800 (2011)
W styczniu Rafał Warecki przedstawiał pierwsze rysunki Nissana GT-R po tuningu firmy Axell. Już na salonie w Tokio wizje obróciły się w rzeczywistość. Auto może nie porywa swoim wyglądem, ale za to grzeszy mocą – 800 KM.
08.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W styczniu Rafał Warecki przedstawiał pierwsze rysunki Nissana GT-R po tuningu firmy Axell. Już na salonie w Tokio wizje obróciły się w rzeczywistość. Auto może nie porywa swoim wyglądem, ale za to grzeszy mocą – 800 KM.
Czasami jest tak, że tuning kończy się na obwieszeniu samochodu spojlerami, a tymczasem pod maską jest do dyspozycji marne 100 KM. Takim przypadkiem jest właśnie Honda CR-Z. Na niemiłosiernie ospojlerowane egzemplarze można było się natknąć w wielu miejscach tokijskiej wystawy.
Również wiele zestawów tunerzy przygotowali do Nissana GT-R, z tym że w jego przypadku moc seryjnego silnika jest zupełnie inna niż Hondy. Wśród prezentujących się firm było Axell Auto. Wcześniej tuner ten zapowiadał swój samochód kilkoma szkicami, ale nie było mowy o tym, że coś będzie zmieniane w jednostce napędowej. Zresztą silnikowi Nissana właściwie nie można nic zarzucić.
To 6-cylindrowy motor o objętości skokowej 3,8 l, który współpracuje z dwiema turbosprężarkami, wytwarzając w starszej specyfikacji 485 KM przy 6800 obr./min i 588 Nm w zakresie od 3200 do 5200 obr./min. Wraz z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynką pomaga on w rozpędzeniu ważącego ponad 1810 kg auta w 4,10 s (bez „launch control”) i osiągnięciu 311 km/h (dane Nissana).
Popatrzmy na wygląd Nissana. Rozdmuchane błotniki, zmodyfikowane spojlery i inne koła przywodzą na myśl albo bolid z serii Super GT, albo (chyba nawet bardziej) wytwory programistów serii gier NFS. Jak się okazuje poszerzenia błotników pozwoliły na umieszczenie w nich felg o szerokości 10,5” z przodu i 13,0” z tyłu. Felgi odlano ze stopów magnezu. Opony dostarczyła firma Pirelli. Na przednią oś założono "gumy" 275/35 R 20, a na tylną 335/30 R 20.
Same zaś elementy poszycia dodane przez tunera wykonane są z włókna węglowego. Oprócz poszerzonych błotników i przedniego oraz tylnego spojlera rzecz dotyczy także dyfuzora.
Prężenie muskułów na zewnątrz nie jest tylko zasłoną dymną. Axell ostro podkręciło jednostkę napędową. Seryjne turbosprężarki rzucono w kąt garażu, a zainstalowano urządzenia GT800 dostarczone przez HKS. Tej samej firmy jest też chłodnica oleju oraz międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego. Efekt?
Moc 800 KM mówi chyba wszystko, a to jeszcze nie koniec, bo tuner może podnieść ją na życzenie klienta do 1000 KM.
Do kompletu zmieniono też zawieszenie i usprawniono układ hamulcowy.
Jakimi osiągami dysponuje Nissan GT-R oraz ile kosztuje jego tuning, firma Axell Auto nie ujawniła.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, VR38DETT
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki HKS GT800
- Moc maksymalna: 800 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 210,58 KM/l (seryjny – 127,67 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,5 x 20”
- Koła tylne: 13,0 x 20″
- Opony przednie: 275/35 R 20 Pirelli
- Opony tylne: 335/30 R 20 Pirelli
Masy i wymiary:
- Rozstaw osi: 2780 mmblock position=\inside8084/block
Źródło: madwhips