Opel, Peugeot i Citroën spełniają już wszystkie normy Euro 6

Walka o dostosowanie oferty do najnowszych norm emisji spalin trwa w najlepsze. Wielu producentów znacząco ogranicza swoje oferty, nagle wycofując niektóre wersje oraz modele. Grupa PSA stanęła na wysokości zadania i jest w pełni gotowa na poddanie się nowym testom.

Badanie emisji spalin podczas realnej jazdy.
Badanie emisji spalin podczas realnej jazdy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

28.08.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od 1 września 2019 roku wymagania dotyczące emisji spalin w pojazdach osobowych będą jeszcze bardziej rygorystyczne niż obecnie. Dotychczasowe testy zostaną uzupełnione o próby ISC, RDE oraz EVAP. Wymóg ISC oznacza konieczność spełniania norm emisji spalin do 5 lat eksploatacji od czasu prowadzenia na rynek.

EVAP dotyczy natomiast badań ilości węglowodorów odparowujących z układu paliwowego oraz baku. Z kolei RDE to skrót od Real Driving Emissions. Testy RDE badają odchylenia pomiędzy emisją szkodliwych substancji zatwierdzoną podczas certyfikacji pojazdu, a realną jazdą. W przypadku emisji tlenków azotu maksymalny współczynnik to 2,1.

Przedstawiciele PSA chwalą się, że wszystkie oferowane modele marek Opel, Peugeot i Citroën spełniają nowe, rygorystyczne wymogi. Każde z aut uzyskało homologację EURO 6d-TEMP-EVAP-ISC, która zacznie obowiązywać już za kilka dni - 1 września 2019 roku. Klienci mogą bez problemów zamawiać auta odpowiadające wspomnianym wymogom.

Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënOpelPeugeot
Komentarze (2)