Oklejona - Anderson Germany Panamera Turbo Red Race Edition (2011)

Firmę Anderson Germany dobrze znamy. Tuner zajmuje się różnymi autami z lepszym lub gorszym skutkiem. Ostatnio padło na Porsche Panamerę.

Oklejona - Anderson Germany Panamera Turbo Red Race Edition (2011)
Olgierd Lachowski

17.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firmę Anderson Germany dobrze znamy. Tuner zajmuje się różnymi autami z lepszym lub gorszym skutkiem. Ostatnio padło na Porsche Panamerę.

Głównym motywem zmian tuningowych jest folia. Chodzi o folię winylową, którą oklejono większą część nadwozia. Folia imituje czerwony matowy lakier.

Pokryto nią zarówno oryginalne części karoserii, jak i te przerobione przez tunera. A przerobione, a raczej zmienione, zostały przedni i tylny zderzak. Dodano także nakładkę na próg, „dyfuzor”, tylny spojler oraz brewki na tylne światła.

Obraz

Tylne skrzydło moim zdaniem całkiem nieźle pasuje do sylwetki samochodu. Tylny zderzak został „podziurawiony” otworami przypominającymi te z Audi R8. W progu znalazło się miejsce na wlot powietrza (który niczemu nie służy).

Od całego nadwozia zdecydowanie odróżniają się pokrywy silnika i bagażnika oraz oprawy zewnętrznych lusterek. Sprawiają one wykonanych z włókna węglowego, ale podejrzewam, że są po prostu oklejone folią jak reszta karoserii.

Uzupełnieniem pakietu są spore, bo 22-calowe koła pomalowane na błyszczący czarny kolor, które „obuto” w opony 265/30 na kołach przednich i 295/25 na osi tylnej.

Obraz

W kabinie pasażerskiej, jak to bywa często w tuningu, dominuje pikowana skóra, Alcantara® i włókno węglowe. Dla przełamania monotonnej czerni we wnętrzu użyto czerwonych nici, które nawiązują do barwy nadwozia.

Porsche Panamera po tuningu Anderson Germany „przyziemiła” o 40 mm. Było to możliwe po zastosowaniu pakietu zawieszenia (nie wiadomo dokładnie, o co chodzi).

Obraz

Seryjny samochód jest napędzany przez 8-clindrowy silnik o objętości skokowej 4,8 l, z którym współpracują dwie turbosprężarki. Ich pomoc pozwala uzyskiwać moc równych 500 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 700 Nm.

Po zmianie układu wydechowego na bardziej sportowy oraz po ingerencji w oprogramowanie ECU silnik potrafi wykrzesać z siebie o 85 KM mocy więcej niż ma to miejsce w fabrycznej jednostce napędowej.

Anderson Germany nie potrafi podać informacji, jakimi osiągami dysponuje podkręcone auto. Nie podano również ceny tuningu.

Obraz

Wozu nie można oglądać na salonie we Frankfurcie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,72 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,50 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1378 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mmblock position=\inside7283/block

Źródło: carscoop

Komentarze (0)