Odświeżony Ford Fiesta Van [wideo]
Ford już jakiś czas temu zaprezentował odświeżoną Fiestę z atrapą chłodnicy przypominającą atrapę Astona Martina. Kuracji odmładzającej poddano także komercyjną wersję Van, która już niebawem pojawi się w europejskich salonach.
28.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ford już jakiś czas temu zaprezentował odświeżoną Fiestę z atrapą chłodnicy przypominającą atrapę Astona Martina. Kuracji odmładzającej poddano także komercyjną wersję Van, która już niebawem pojawi się w europejskich salonach.
Niespodzianki nie ma, gdyż komercyjna wersja poza brakiem tylnych szyb bocznych nie różni się niczym od wersji pasażerskiej. W środku na darmo możemy szukać tylnej kanapy, gdyż zastąpiono ją przestrzenią ładunkową, która oddzielona jest od przedniego rzędu siedzeń charakterystyczna kratką.
Przestrzeń ładunkowa ma długość 130 cm, a jej pojemność oszacowano na 1 m[sup]3[/sup], a więc 1000 litrów. Maksymalna masa ładunku to 485-508 kg (w zależności od wersji silnikowej).
Klienci będą mogli wybierać spośród następujących jednostek napędowych:
- 1,25-litrowy silnik benzynowy Duratec o mocy 82 KM;
- 1,5-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi generujący 75 KM;
- 1,6-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi generujący 95 KM.
Najmocniejsza jednostka wysokoprężna będzie także dostępna w wersji ECOnetic. Pojazd będzie wyposażony w system start/stop, aerodynamiczne podwozie, opony o niskich oporach toczenia i nieco obniżone zawieszenie. Dzięki tym modyfikacjom Fiesta Van ECOnetic ma zużywać średnio jedynie 3,3 litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km, a emisja dwutlenku węgla wyniesie 87 g/km.