Ford Focus - inny wygląd, nowy silnik, prostsza obsługa [wideo]
Odświeżony Ford Focus zadebiutuje na początku marca w Genewie.
24.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno do mediów wyciekły pierwsze zdjęcia Forda Focusa po liftingu. Teraz producent opublikował oficjalną informację prasową.
Najpopularniejszy samochód świata 2013 r. (sprzedaż kompaktu spod znaku błękitnego owalu sięgnęła niemal 1,1 mln sztuk) zmienił się pod względem wyglądu. Tak samo jak zmodernizowana Fiesta czy czekające na europejski debiut Mondeo Focus ma teraz grill niczym Aston Martin.
Zmodyfikowane zostały także reflektory i tylne światła, które mają taki sam kształt, ale inny rysunek. Ford podaje, że są trochę mniejsze. Przeprojektowano również maskę.
Producent usztywnił przednie i tylne tuleje zawieszenia, zainstalował poprawione amortyzatory, zmienił ustawienia elektrycznego wspomagania kierownicy i elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy. Firma twierdzi, że dzięki temu Focus zapewnia lepszą stabilność i wyczucie drogi niż dotychczas.
Producent wysłuchał krytycznych uwag na temat ergonomii. Przyciski na konsoli środkowej są teraz większe i lepiej pogrupowane. Nad nimi zamontowano 8-calowy ekran dotykowy, dzięki któremu można obsługiwać system multimedialny SYNC 2.
Przyjmuje on polecenia głosowe. Na filmie demonstracyjnym możemy usłyszeć, jak kierowca mówi, że jest głodny. Nawigacja wskazuje mu najbliższe miejsce, w którym może się posilić. Ciekawe, czy tego typu funkcje będą dobrze działały w Polsce.
Pozostając przy elektronice, system antykolizyjny Active City Stop działa obecnie do prędkości 50 km/h, a nie jak wcześniej do 30 km/h. Ponadto w Focusie montowany będzie układ automatycznego parkowania prostopadłego.
Ford Focus po liftingu ma grubsze boczne szyby, lepsze wygłuszenie kabiny i komory silnikowej. Wpływa to na obniżenie głośności w trakcie jazdy.
W ofercie pojawi się benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5 l w dwóch wariantach mocy: 150 i 180 KM. Gama zostanie uzupełniona również o diesla 1,5 TDCi, też w dwóch wersjach: 95 i 120 KM.
Ford będzie montował w swoim kompakcie nową odmianę jednostki 1,0 EcoBoost. Producent chwali się, że dzięki niej Focus będzie "pierwszym niehybrydowym samochodem rodzinnym w Europie o emisji dwutlenku węgla poniżej 100 g/km".
Nie mamy jeszcze informacji na temat modelu Ford Focus ST po liftingu, ale podobno mają się one pojawić wkrótce. Według pogłosek czeka na nas także premiera wersji RS.
Ford Focus po kuracji odmładzającej zadebiutuje w przyszłym tygodniu podczas Geneva Motor Show 2014.