Obfitość - Ac Schnitzer ACS 1 Sport (2011)

W tym roku mamy prawdziwy wysyp ofert firm tuningowych dotyczących BMW 1M Coupé. Najnowszą propozycję przygotował niemiecki Ac Schnitzer. Przerobione auto pojedzie aż 300 km/h.

Obfitość - Ac Schnitzer ACS 1 Sport (2011)
Olgierd Lachowski

12.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W tym roku mamy prawdziwy wysyp ofert firm tuningowych dotyczących BMW 1M Coupé. Najnowszą propozycję przygotował niemiecki Ac Schnitzer. Przerobione auto pojedzie aż 300 km/h.

Mały modelnazwany ACS 1 Sport pojawi się na stoisku Schnitzera obok opisywanego wczoraj BMW 650i Cabrio.

Ponieważ tak jak ACS 6 5.0i małe auto również korzysta z silnika podwójnie turbodoładowanego, to mechanicy zastosowali tę samą strategię tuningu co w większym aucie. Zmieniono tylko elektroniczny sterownik 3-litrowego motoru, który seryjnie ma moc 340 KM przy 5900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-4500 obr./min.

Obraz

Ingerencja w elektronikę sprawiła, że parametry N54B30 (oznaczenie silnika) podniosły się do 400 KM (moc) i 560 Nm (moment obrotowy). Większa moc pozwoliła skrócić czas przyspieszania do setki z 4,90 s do 4,70 s, a usunięcie ogranicznika zwiększyło prędkość maksymalną do 300 km/h.

Przyjemne wrażenia akustyczne zapewni pasażerom układ wydechowy ze zmienionym tylnym tłumikiem i nowymi końcówkami rur.

Obraz

Ac Schnitzer zdecydował się na wymianę tarcz i zacisków hamulcowych. Wiemy, że przednie zaciski mają obecnie po 6 tłoczków, a tylne po 4 tłoczki. Niestety tuner nie podał średnic wentylowanych tarcz hamulcowych.

Zmianom nie oparło się także zawieszenie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu mechanicy wstawili zestaw z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów.

Obraz

Optyczne modyfikacje są niewielkie, ale łatwo dostrzegalne. Styliści zaprojektowali przedni spojler, listwę na klapę bagażnika i tylny dyfuzor wykonane z włókna węglowego. Wymieniono też koła. Do wyboru są 3 wzory felgłącznie w pięciu konfiguracjach kolorystycznych. Koła mają rozmiar 19” lub 20” (w zależności od modelu).

We wnętrzu pojawiły się nowe, kubełkowe fotele, dywaniki i metalowe nakładki na pedały z logo tunera.

Obraz

Podczas wystawy we Frankfurcie, na której zadebiutuje ten samochód, ACS 1 Sport będzie musiał walczyć o przyciągnięcie oczu oglądających z dość silną konkurencją, którą reprezentować będą na pewno Manhart i APP Racing. Na pewno pojawi się też Kelleners, a na stoisku KW zostanie pokazane BMW 1M Coupé z nowym zawieszeniem.

Aktualizacja 24 stycznia 2012

Uzupełniłem i zaktualizowałem dane techniczne samochodu. W nawiasach w danych technicznych znajdują się parametry deklarowane przez producenta/tunera.

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 400 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 134,27 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 9,5 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Michelin Pilot Super Sport
  • Opony tylne: 265/35 R 19 Michelin Pilot Super Sport

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1492 kg (- 78 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi (pomiar AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,90 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s (4,70 s)
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,90 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 9,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 15,40 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,50 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 3,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 5,20 s
  • Czas przejazdu 1/4 mili ze startu stojącego: 12,62 s
  • Czas przejazdu okrążenia toru Sachsenring: 1:39,21 min
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 36,3 m
  • Droga hamowa ze 100 km/h (ham. gorące): 35,2 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 151,7 m
  • block position=\inside7325/block

Źródło: WSC

Komentarze (0)