Nowy turbodiesel w Hondzie Civic

Honda zapowiedziała jakiś czas temu, że wkrótce zaprezentuje nową jednostkę wysokoprężną, która pomoże japońskiemu producentowi w walce z europejską konkurencją. Mowa o silniku 1,6 i-DTEC.

Nowy turbodiesel w Hondzie Civic
Bartosz Pokrzywiński

15.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Honda zapowiedziała jakiś czas temu, że wkrótce zaprezentuje nową jednostkę wysokoprężną, która pomoże japońskiemu producentowi w walce z europejską konkurencją. Mowa o silniku 1,6 i-DTEC.

Honda bardzo późno rozpoczęła swoją przygodę z jednostkami wysokoprężnymi. Pierwszym autem japońskiego producenta napędzanym silnikiem diesla była Honda Accord VII generacji, pod maską której pracowała jednostka 2,2 i-CTDi o mocy 150 KM.

Później zapowiedziano mniejszy i słabszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM. Informacje o tej jednostce zostały zaprezentowane już pod koniec zeszłego roku. Teraz wiemy już, że trafi on pod maskę najnowszego Civica.

Motor 1,6 i-DTEC jest pierwszym oferowanym w Europie silnikiem, wyposażonym w technologię Honda Earth Dreams. Moc maksymalną 120 KM, silnik osiąga przy 4000 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm, dostępny jest już od 2000 obr./min.

Podobno pod maską nowego Civica, jednostka ta ma zadowalać się średnio 3,6 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji zaledwie 94 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Poza nową jednostką napędową, na targach w Paryżu Honda zaprezentuje także poliftingową wersję hybrydowej CR-Z, koncept EV-Ster z nadwoziem typu roadster oraz nową CR-V w specyfikacji na rynek europejski.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)