Nowy Opel Astra (2015) – polska premiera i ceny
Wczoraj w Warszawie odbyła się polska premiera nowego Opla Astry, który premierę światową będzie miał dopiero na salonie samochodowym we Frankfurcie. Polscy dziennikarze mogli obejrzeć samochód, poznać zmiany techniczne w stosunku do obecnej generacji oraz uzyskać pierwsze informacje na temat cen. O technice pisaliśmy już sporo, więc przyjrzyjmy się ofercie.
03.09.2015 | aktual.: 30.03.2023 13:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zanim jednak poznacie ceny i elementy wyposażenia, a także gamę jednostek napędowych zapraszam na materiał wideo obrazujący pierwsze wrażenie z przebywania wewnątrz nowego Opla Astry.
Nowy Opel Astra (2015) - premiera i pierwsze wrażenie [PL]
Nowy Opel Astra produkowany w Gliwicach będzie otwierał cennik kwotą 59 900 zł za bazową wersję pięciodrzwiową Essentia z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM. Wyposażenie standardowe obejmuje m. in. sześć poduszek powietrznych, system ułatwiający ruszanie pod wzniesienie, manualną klimatyzację, radio CD z łączem Bluetooth oraz portami USB i AUX-in, światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek. Zamówienia na samochód można składać już dziś, a pierwsze wydania aut klientom nastąpią na przełomie października i listopada.
Wyższa specyfikacja Enjoy kosztuje 63 000 zł i została wyposażona ponad to, co w Essentii w system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, tempomat, komputer pokładowy oraz pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem i tempomatem. Na marginesie wspomnę, że wreszcie z Astry zniknął staroświecki ekranik komputera pokładowego z czerwonymi znakami, a na centralnym miejscu deski rozdzielczej pojawił się nowoczesny, wysokiej jakości ekran o przekątnej 7 lub 8 cali.
Na liście opcji znajdą się technologie z zakresu bezpieczeństwa, które wprowadzają nową Astrę do ścisłej czołówki kompaktów. Są to takie elementy jak system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu, aktywny układ wspomagania utrzymania pasa ruchu, wskaźnik odległości do poprzedzającego samochodu, układ ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, zaawansowany asystent parkowania czy kamerę cofania. Do tego dochodzą superwygodne i ergonomiczne fotele AGR z 18-kierunkową regulacją wraz z regulacją szerokości siedziska oraz funkcją masażu, ogrzewania i wentylacji. Kolejnym elementem, którego ze świecą szukać u konkurentów są adaptacyjne, matrycowe reflektory diodowe IntelliLux. Oba te elementy będą zawsze stanowiły opcję, niezależnie od wersji wyposażenia.
Opcją będzie też system Opel OnStar zapewniający klientowi usługi z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. System powiadomi odpowiednie służby o wypadku, ale pozwoli również przez 24 godziny i wszystkie dni w roku skontaktować się z osobistym opiekunem w celu uzyskania informacji na temat jazdy czy funkcjonowania samochodu. Możliwe jest także odnalezienie skradzionego auta dzięki modułowi GPS, ale także włączenie i wyłączenie niektórych funkcji samochodu, takich jak klakson, światła czy zapłon. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Usługa ta choć płatna, to przez pierwszy rok korzystania klient nie będzie musiał za nią płacić. Abonament przedłuży bądź nie dopiero po roku. Na chwile obecną Opel nie ustalił ceny abonamentu OnStar.
Silniki
Opel deklaruje, że do nowej Astry dedykowane są tylko najnowocześniejsze, wysokowydajne jednostki napędowe. Najtańszym, podstawowym źródłem napędu jest motor 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM. Natomiast silnikiem bazowym nowej generacji, choć nie najtańszym, jest trzycylindrowy motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo znany już z mniejszych modeli, takich jak Corsa. Osiąga moc 105 KM i będzie łączony z pięciobiegową przekładnią manualną lub zautomatyzowaną pięciobiegową przekładnią Easytronic 3.0. Samochód z tym silnikiem kosztuje 63 900 zł.
Zupełnie nowy jest też silnik 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Nowością jest tu oczywiście wprowadzenie bezpośredniego wtrysku benzyny. Motor o mocy 125 lub 150 KM ma zużywać w słabszej wersji 4,9 litra benzyny na 100 km.
Nie zabraknie oczywiście diesli, a będzie to silnik 1.6 CDTI dostępny już w gamie Opla w różnych wariantach mocy, zaczynając od 95 KM. Cena podstawowa Astry z tym silnikiem to 71 900 zł i tym samym jest to niższa cena od podstawowego diesla dostępnego w poprzedniej generacji Astry. Kolejne poziomy mocy to 110 KM oraz 136 KM. Opel przekonuje, że środkowa wersja jest mistrzem wydajności i efektywności.
Kiedy kombi, sedan i GTC?
Jak dowiedzieliśmy się na wczorajszej prezentacji, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Opel pokaże również wersję Sports Tourer, czyli odmianę kombi. Ta wersja nadwoziowa zostanie wprowadzona do oferty na wiosnę przyszłego roku. Natomiast sedan oraz trzydrzwiowe GTC na chwilę obecną nie są planowane w najnowszej odsłonie, choć Opel nie wyklucza ich stworzenia i wprowadzenia na wybrane rynki w przyszłości. Dlatego też, przez jakiś czas sedan i GTC będą równolegle do nowej Astry produkowane i sprzedawane w poprzedniej generacji.
Zobacz także