Nowy Opel Astra (2016) - premiera [aktualizacja]
Pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry. Tym razem możemy zobaczyć rzeczywisty wygląd tego modelu.
17.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Opel Astra wygląda świeżo, ale w jego wyglądzie nie ma nic nieoczekiwanego. Czy wygląda lepiej niż poprzednik? To pytanie pozostawiamy Wam. Nam samochód przypomina trochę Citroëna C4 i Alfę Romeo Giulietta. Krawędzie i rysy są wyraźnie zaostrzone, a całość pozostaje obła, a nie zgodnie z najnowszym trendem bardziej kanciasta. Opel zdecydował się też na pełne oświetlenie diodowe IntelliLux LED, oczywiście za dopłatą.
Nowy model jest krótszy o 50 mm, ma długość 4,37 m, a skróceniu uległ również o 23 mm rozstaw osi, który teraz mierzy 2,66 m i to wszystko przy większej przestrzeni w kabinie. Na zdjęciach zaprezentowano również wnętrze, które bardzo mocno różni się od obecnego oraz wszystkich pozostałych modeli Opla. Opcją w nowej Astrze ma być doskonały fotel kierowcy z 18-kierunkową regulacją, funkcją masażu i wentylacją.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano z fantazją, a centralne miejsce zajął duży wyświetlacz systemu multimedialnego, kompatybilnego z Android Auto i Apple CarPlay. Opel zmniejszył liczbę przycisków, ale i tak sporo ich jeszcze pozostało na desce rozdzielczej. W Astrze pojawi się system OnStar, który umożliwi wezwanie pomocy w razie wypadku, zlokalizuje pojazd, który został skradziony dzięki nadajnikowi GPS, a układ diagnostyczny będzie zbierał informacje na temat stanu pojazdu i wysyłał comiesięczne raporty na wskazany adres e-mail.
W aucie nie zabraknie znanych z konkurencyjnych modeli asystentów jazdy, takich jak rozpoznawanie znaków drogowych, utrzymywanie pasa ruchu, ostrzeganie przed ryzykiem kolizji, asystent parkowania i wykrywanie samochodów w martwym polu.
Opel zapowiedział, że w Astrze nowej generacji będą tylko najnowocześniejsze jednostki napędowe, nie starsze niż 2-letnie. Samochód został odchudzony o ok. 120-200 kg w zależności od wersji silnikowej, co ma poprawić osiągi i ekonomię. Sama karoseria jest lżejsza o ok. 80 kg. Do napędu posłużą silniki benzynowe od 1,0 turbo do 1,6 turbo o mocy od 105 do 200 KM. Średniakiem ma być nieznacznie zmodyfikowany motor 1,4 turbo znany z obecnej generacji Astry o mocy 145 KM. Diesle to tylko i wyłącznie niedawno zaprezentowane silniki 1,6 CDTI o mocy od 95 do 170 KM. Za jakiś czas w nowej Astrze zadebiutuje 8-biegowy automat.
Wiemy też, że w ofercie pojawi się 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz sedan. Z pewnością nie zabraknie wersji OPC, na którą trzeba będzie poczekać przynajmniej do przyszłego roku.
Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie, a produkcja w Gliwicach ruszy jeszcze w tym roku.
[aktualizacja 17 lipca]
Opel chce z Astrą wejść w rolę pioniera w kilku dziedzinach. Nowy produkt Opla będzie pierwszym kompaktem z adaptacyjnym oświetleniem diodowym. Nowe reflektory Astry noszą nazwę IntelliLux i jest to w pełni diodowa matryca reflektora, dostosowująca strumień światła do sytuacji na drodze jak w samochodach klasy premium. Teraz dowiadujemy się o pierwszych w tym segmencie fotelach z podgrzewaniem, wentylacją i funkcją masażu jednocześnie.
Kształt foteli nowej Astry został zaprojektowany w porozumieniu ze specjalistami od profilaktyki i leczenia urazów kręgosłupa z niemieckiego stowarzyszenia AGR (Aktion Gesunder Rücken), które przyznaje fotelom Opla certyfikat od 2003 roku, kiedy to po raz pierwszy dostały go fotele modelu Signum. Mają zapewniać najwyższy komfort podczas jazdy na długich dystansach. Umożliwiają 18-zakresową regulację z pamięcią ustawień, w tym regulację bocznych segmentów oparcia. Opel poinformował również o opcji w postaci podgrzewania miejsc skrajnych kanapy dla pasażerów siedzących z tyłu.
Nowe, ergonomiczne fotele Astry mają być opcją, której podstawowy wariant będzie miał jedynie 4-zakresową regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa, regulację pochylenia siedziska, regulację długości siedziska oraz kontur fotela dostosowujący się do naturalnej krzywizny kręgosłupa. Będą wyposażone również w „oddychającą” tkaninę tapicerki i perforowaną poliuretanową piankę. Dopiero w fotelach w wersji premium pojawi się elektryczna regulacja segmentów bocznych, ogrzewanie i wentylacja oraz system odsysania wilgoci gromadzonej między plecami pasażera a oparciem.
Fotele to jeden z najważniejszych elementów samochodu zapewniający bezpieczeństwo, wygodę podróży oraz nadający stylu. Dlatego, przy wsparciu naszych partnerów, tak dużą wagę przyłożyliśmy do skonstruowania własnego systemu foteli. Fotele w nowej Astrze to wysokiej jakości produkt będący odzwierciedleniem umiejętności naszych inżynierów i projektantów. Fotele w Astrze to kolejne zaawansowane technicznie rozwiązanie dotychczas spotykane tylko w modelach klasy premium, które Opel wprowadza w klasie kompaktowej. — powiedział Charlie Klein, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w firmie Opel.
The Opel Astra I Ergonomic Wellness Seats
Zdaniem Andrew Leuchtmanna, dyrektora działu GME Interiors fotele stanowią około 10 procent kosztów produkcji samochodu. Mają one ważny wpływ na masę i w przypadku nowej Astry aż 10 kg zaoszczędzono na ich nowej konstrukcji. Zwarta konstrukcja oparć przednich pozwoliła wygospodarować 35 mm więcej przestrzeni na nogi pasażerów z tyłu. Natomiast niższe położenie foteli mają docenić pasażerowie o dużym wzroście i lubiący sportową pozycję za kierownicą. Zakres regulacji siedziska to aż 65 mm, więc i niżsi odnajdą właściwą pozycję w nowej Astrze.
Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie dopiero jesienią (17–27 września 2015 r.), a niemiecki producent zapowiada, że żaden z dotychczas znanych kompaktów innych marek nie był równie luksusowy.