Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?
Tej jesieni na polski rynek wszedł odświeżony Fiat 500X. Klienci dostali do wyboru 3 diesle i 2 silniki benzynowe. Producent wraz z wprowadzeniem 500X po liftingu, wprowadził do standardowego wyposażenia kilka wartych uwagi dodatków.
19.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ceny Fiata 500X z rocznika produkcji 2018 startują od 67 tys. zł. W tej kwocie otrzymamy silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM oraz wersję wyposażeniową Urban. 3 tys. zł trzeba dopłacić do odmiany City Cross, a do Cross kolejne 5 tys.
Mniejszy, ale mocniejszy silnik benzynowy to litrowa jednostka o mocy 120 KM. Jej cennik otwiera wersja Urban za 73 tys. zł. Najmocniejszy benzyniak ma pojemność 1,3 l i rozwija 150 KM. Oferowany jest z automatem DCT, a jego ceny zaczynają się od 88 tys. zł w wersji City Cross (nie jest dostępny z wariantem Urban). Wszystkie silniki benzynowe w Fiacie 500X po liftingu mają napęd na przednią oś (FWD).
Diesel w Fiacie 500X
Cennik Fiata 500X z silnikami Diesla zaczyna kwota 78 tys. zł. Dostaniemy w niej motor 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM oraz wyposażenie Urban. To jedyny diesel, który oferowany jest z całym zestawem wariantów wyposażeniowych. Druga wersja napędowa, z takim samym dieslem jak wyżej, ale ze skrzynią DCT, oferowana jest wyłącznie jako 500X Cross. Cena wyjściowa to w tym przypadku 92 tys. zł. Za 104 tys. zł dostaniemy 2.0 MultiJet II o mocy 150 KM, sprzężony z przekładnią AT9. Jest to też jedyna odmiana z napędem na cztery koła.
Standardowe wyposażenie (Urban) Fiata 500X po liftingu obejmuje między innymi: komplet (6, w tym kurtynowe) poduszek powietrznych, monitoring ciśnienia w oponach, 3,5-calowy ekran monochromatyczny między zegarami, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, regulacja wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, sterowanie radiem z kierownicy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, radio Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth oraz Apple Car Play i Android Auto, port USB. Auto jest standardowo stawiane jest na 16-calowych felgach z kołpakami.
Fiat 500X to bardzo ważny model w gamie włoskiego producenta. Aż 62 proc. jego nabywców to kierowcy, którzy nie mieli wcześniej samochodu FCA. Model ten ma więc dużą siłę akwizycyjną - klienta raz przyciągniętego można utrzymać przy kolejnych samochodach. Najtrudniej jest go przekonać do "pierwszego razu". 500X to też popularny samochód wśród kobiet - stanowią one 40 proc. nabywców.
Co ciekawe, silniki benzynowe w nowym Fiacie 500X są już przygotowane na nowość napędową, która pojawi się na początku przyszłego roku. Mogą one być parowane z jednostkami elektrycznymi w układ hybrydowy. Taki typ napędu pojawi się w Fiacie 500X już w 2019 roku.