Nowe wyniki testów Euro NCAP: Hyundai Tucson, Mazda MX‑5 i Opel Karl

Organizacja Euro NCAP rozbiła kolejne samochody. Tym razem w ręce inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem trafił mały roadster z Japonii, koreański SUV oraz niemiecki wóz miejski.

Nowe wyniki testów Euro NCAP: Hyundai Tucson, Mazda MX-5 i Opel Karl
Źródło zdjęć: © źródło: Euro NCAP Media Center
Mariusz Zmysłowski

08.10.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie jest niespodzianką, że w testach najlepiej wypadł Tucson. To duże, nowoczesne auto. W tej kategorii największym problemem jest zazwyczaj sprostanie wymaganiom próby potrącenia pieszego. Jednak i tu Tucson uzyskał punktację na poziomie 71%, która jest wynikiem lepszym niż w przypadku Karla. Małe miejskie auto zdobyło tu jedynie 68%. Wyjątkowo dobrze w tej kategorii poszło Maździe. MX-5 zdobyła za bezpieczeństwo pieszych notę równą 93%.

Mazda MX-5 jeszcze kilka lat temu prawdopodobnie bez problemu zdobyłaby 5 gwiazdek, nie 4. Osiągnęła ona w kategorii bezpieczeństwa dorosłych i dzieci wyniki zbliżone do tych, którymi legitymuje się duży Hyundai. Przebiła go we wspomnianej kategorii bezpieczeństwa przechodniów. Poległa w kwestii systemów bezpieczeństwa. Elektroniczne dodatki zapewniające poprawę bezpieczeństwa są teraz istotną częścią sumarycznej oceny Euro NCAP. Organizacja wskazała jakiego systemu brakuje Maździe. Jest nim AEB (Autonomous Emergency Braking), który służy wspomaganiu awaryjnego hamowania, w celu uniknięcia wjechania w tył samochodu poprzedzającego nasz wóz.

Euro NCAP Crash Test of Hyundai Tucson 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

[u]Mazda MX-5[/u]

Euro NCAP Crash Test of Mazda MX-5 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 93%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%

[u]Opel Karl[/u]

Euro NCAP Crash Test of Opel Karl 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%

Źródło artykułu:WP Autokult
HyundaiMazdaOpel
Komentarze (6)