Nowe Volkswageny Golfy w sprzedaży – cennik Varianta Alltrack, GTD i R

W polskich cennikach Volkswagena pojawiła się praktyczna odmiana Volkswagena Golfa Variant w trzech interesujących wersjach. Teraz z salonu można wyjechać kompaktowym kombi przygotowanym do jazdy po kiepskich drogach, wersją z mocnym silnikiem Diesla lub prawdziwą rakietą o mocy 300 KM.

Nowe Volkswageny Golfy w sprzedaży – cennik Varianta Alltrack, GTD i R
Marcin Łobodziński

19.06.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To co łączy wszystkie trzy modele to wspólna płyta podłogowa i niezwykle praktyczne wnętrze. Kabina bez trudu zmieści 4 dorosłe osoby, a bagażnik od 605 do 1620 l.

Obraz

Wyróżnikiem Golfa w uterenowionej wersji Alltrack jest seryjny napęd na cztery koła i pakiet stylistyczny z pseudoterenowymi dodatkami. Zawieszenie podniesiono o 20 mm, nadkola zostały poszerzone, na dachu pojawiły się srebrne relingi dachowe, a pod maską tylko cztery silniki.

Podstawową jednostką jest 110-konny motor 1,6 TDI. Samochód w takiej specyfikacji kosztuje 107 190 zł, czyli więcej od klasycznej odmiany o ok. 22 tys. zł, ale warto zaznaczyć, że Alltrack ma na pokładzie bogate wyposażenie. Mocniejszy, 2-litrowy diesel generujący 150 KM kosztuje 116 590 zł, czyli o ok. 2 tys. zł więcej niż analogiczna wersja Škody Octavii Scout i o 1510 zł mniej niż Seat Leon X-Perience. Golf Allftrack oferowany jest jeszcze z mocniejszą odmianą 2,0 TDI 184 KM i przekładnią DSG oraz z silnikiem benzynowym 1,8 TSI o mocy 180 KM i również ze skrzynią DSG.

Kolejna z interesujących odmian to topowa wersja z silnikiem Diesla o mocy 184 KM i sportową stylistyką. Samochód ma zestaw stylistyczny upodabniający go do Golfa GTI, obniżone o 15 mm zawieszenie, seryjne 17-calowe felgi i przyciemnione światła tylne. Standardem sa też reflektory Bi-ksenonowe. Oczywiście wnętrze wyposażono w sportowe fotele, gałkę zmiany biegów w kształcie piłeczki do golfa i kierownicę wykończoną aluminium.

Cena takiego samochodu z manualną skrzynią biegów to 121 090 zł, czyli więcej o 600 zł od Golfa Alltracka. Teoretycznie więc Alltrack jest korzystniejszy cenowo, bo w standardzie dostaniemy skrzynię DSG i napęd 4MOTION. Jeszcze korzystniejszym zakupem jest Škoda Octavia RS Combi, która z tym samym silnikiem kosztuje 114 850 zł. Seat Leon ST kombi FR z analogicznym napędem kosztuje 102 700 zł.

Topowa odmiana Golfa, oznaczona literą R jest teraz dostępna również w wersji kombi. Tu już nie znajdziemy odpowiednika u Škody i Seata. Samochód jest oferowany tylko w jednej konfiguracji napędu, ma 300-konny, 2-litrowy motor TSI, 6-stopniową przekładnię DSG oraz napęd 4MOTION. Zawieszenie obniżono o 20 mm, a seryjnym wyposażeniem są 18-calowe felgi ze sportowym ogumieniem. Golf Variant R został też uzbrojony w progresywny układ kierowniczy o przełożeniu 2,1 oraz układ ESC Sport z możliwością dezaktywacji i elektroniczną szperą XDS+. Nie zabrakło sportowych akcentów oraz analogicznego do standardowego Golfa R pakietu aerodynamicznego. We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele, kierownicę oraz liczne elementy wykończone aluminium.

Jedynym samochodem w gamie koncernu VW AG jest najszybsze kombi na torze Nürburgring Nordschleife, czyli Seat Leon ST Cupra. W najmocniejszej odmianie z 280-konnym silnikiem oraz przekładnią DSG, ale z napędem na jedna oś kosztuje 126 300 zł.

Komentarze (10)