Renault znów zaskakuje. Zrobili wspaniałe auto
Po 30 latach nieobecności Renault 4 powraca w nowej odsłonie jako kompaktowy samochód elektryczny. Koncept Savane 4x4 pokazuje, że kultowy model może stać się crossoverem z napędem na cztery koła.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault 4 Savane 4x4 to elektryczny crossover oparty na odrodzonym Renault 5. Model ten wskrzesza nazwę "Savane" i wprowadza znaczące ulepszenia w stosunku do wersji produkcyjnej z napędem na przednie koła. Dzięki dodaniu silnika elektrycznego na tylnej osi, koncept ten oferuje napęd na wszystkie koła.
Design samochodu wyróżnia się nowym lakierem Jade Green oraz pikselowanym, materiałowym dachem. Zawieszenie zostało podwyższone o 15 mm, co zwiększa prześwit i poprawia możliwości jazdy poza utwardzonymi drogami. Renault 4 Savane 4x4 jeździ na nowych, 18-calowych felgach z oponami Goodyear UltraGrip Performance+ w rozmiarze 225/55. Ponadto, inżynierowie poszerzyli rozstaw kół z przodu i z tyłu o 10 mm.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Choć producent nie ujawnił mocy układu napędowego, oczekuje się, że będzie ona wyższa niż w standardowym modelu z przednim silnikiem o mocy 148 KM (110 kW) i momentem obrotowym 245 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h powinno być podobne jak w zwykłym Renault 4 - około 8 sekund.
Savane 4x4 opiera się na platformie AmpR Small, wspólnej dla mniejszych modeli, takich jak Twingo oraz większego Renault 5. Ta architektura jest także wykorzystywana przez Nissana Micrę i sportowego Alpine A290. Choć dotychczas modele te były wyłącznie przednionapędowe, koncept Savane udowadnia, że technicznie możliwe jest zastosowanie napędu na wszystkie koła z tylnym silnikiem.
Renault nie potwierdziło jeszcze planów produkcji wersji Savane 4x4, ale biorąc pod uwagę zielone światło dla innych odważnych projektów, takich jak elektryczne Renault 5 Turbo 3E, jest to całkiem prawdopodobne.