Auta zalegają na placu. Klienci nie chcą Chargera na prąd
Model R/T znika z linii Charger Daytona – jedyną opcją elektrycznego Chargera pozostaje teraz Scat Pack. Decyzja podyktowana jest spadkiem sprzedaży i nadejściem spalinowego Chargera Sixpack.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Serwis Mopar Insiders donosi, że Dodge zdecydował się usunąć z oferty model Charger Daytona w wersji R/T na 2026 rok. Oznacza to, że chętni na elektrycznego Chargera będą skazani na wyższy wariant Scat Pack.
W pierwszym kwartale 2025 roku Dodge sprzedał jedynie 1 947 egzemplarzy elektrycznych Chargerów w wersjach R/T i Scat Pack. Bazowy wariant sprzedaje się naprawdę słabo. Na placach dealerów zalega obecnie około 3 500 sztuk wydania R/T.
Charger Daytona R/T, choć podstawowy w gamie, oferował imponujące 496 KM z dwóch silników elektrycznych. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu nieco ponad 4 sekundy, a zasięg wynosił 308 mil według EPA. Z kolei Scat Pack dysponuje mocą 670 KM, pokonuje ćwierć mili w połowie 11 sekund, ale jego zasięg spada do 241 mil. Cena Scat Packa po uwzględnieniu ulgi podatkowej 7 500 dolarów wynosi około 60 000 dolarów, podczas gdy R/T kosztował poniżej 50 000 dolarów z tą ulgą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mimo to, wierni fani Chargera i marki Dodge nie wykazywali dużego zainteresowania elektromobilnością. Wobec zbliżającej się premiery spalinowego, czterodrzwiowego Chargera Sixpack, decyzja o wycofaniu podstawowej wersji elektrycznego Chargera wydaje się uzasadniona. Choć dokładne ceny Chargera Sixpack nie są jeszcze znane, prawdopodobnie zajmie on miejsce w przedziale cenowym obecnego R/T.
Nie wiadomo, jak nabywcy spragnieni silników HEMI zareagują na nowego sześciocylindrowego Chargera. Jedynymi opcjami silnikowymi będą standardowa lub wysoko wydajna wersja 3,0-litrowego, podwójnie doładowanego rzędowego sześciocylindrowca, generującego odpowiednio 420 lub 550 KM. To więcej niż poprzednie wersje HEMI, z wyjątkiem 6,4-litrowego SRT 392 i doładowanego Hellcata.
Jak pokazuje przykład marki RAM, większa moc nie zawsze przekłada się na wyższą sprzedaż. Oczekuje się, że Dodge wkrótce ujawni szczegóły dotyczące gamy Chargera na 2026 rok.