Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual
Nowe Porsche GT3 w standardowej specyfikacji ma być wyposażone w 4-litrowy silnik wolnossący, generujący 500 KM mocy. Opcją będzie 6-biegowa przekładnia manualna i tym samym w Zuffenhausen wysłuchano próśb miłośników tego modelu.
09.12.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przypominamy, że ostatnie GT3, którego już nie znajdziecie w ofercie Porsche, ma seryjnie przekładnię dwusprzęgłową PDK i nie ma innej opcji w tym zakresie. To samo dotyczy wersji RS. Oczywiście wielu kierowcom to odpowiada, a jak wiemy z rozmów z przedstawicielami Porsche, manuale są wybierane coraz rzadziej i głównie przez purystów. Jednak kto jeżeli nie puryści wybierają takie modele jak GT3? Dla nich przygotowano specjalną edycję 911 R z 500-konnym silnikiem od GT3 RS, manualną przekładnią oraz napędem na tylną oś.
Ten niezwykle purystyczny model kosztuje więcej niż Porsche 911 Turbo, Turbo Cabriolet i GT3 RS, na którego technice bazuje. Niektórzy kupują ten model głównie jako lokatę kapitału spodziewając się, że jest to jedna z tych wersji, która nie straci na wartości. Zwłaszcza, że wszystko zapowiadało iż GT3 pozostanie na zawsze dostępne z automatyczną przekładnią.
Porsche pokazało jednak środkowy palec spekulantom. 911 R może stracić na wartości już niebawem, ponieważ zwykła odmiana GT3 będzie miała niemal taką samą specyfikację. Przekładnia manualna ma być dostępna jako opcja, a 4-litrowy motor będzie generował 500 KM z odcięciem przy 9000 br./min. Te informacje mamy ze źródła bliskiego producentowi, które do tej pory nigdy się nie myliło. Można zatem podejrzewać, że Porsche dokładnie zbadało preferencje klientów i dało manual do wyboru.
Co do mocy i techniki, to z Porsche jest tak, że najpierw coś pojawia się w topowym modelu, na przykład w GT3 RS, by przy kolejnej generacji trafiło do GT3, a potem do zwykłej Carrery S. Wystarczy sięgnąć pamięcią 20 lat wstecz i przypomnieć sobie moc silnika pierwszego, współczesnego GT3 (996). Było to 360 KM, potem 380 KM, aż do dzisiejszego poziomu 500 KM, które najpierw pojawiło się w wersji RS. Nowe GT3 prawdopodobnie będzie miało wszystko co obecnie ma teraz GT3 RS oraz R. Przypomnę tylko, że dziś zwykła Carrera S ma 420 KM, czyli tyle, ile oferowało Porsche 911 Turbo generacji 996.
Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek GT3 dostanie turbosprężarki jak zwykła Carrera. Być może przyjdzie na to czas, wraz ze wzrostem wymagań dotyczących emisji spalin ze strony urzędników. To będzie dopiero cios poniżej pasa dla klientów Porsche. Sądzę jednak, że prędzej niż doładowania możemy się spodziewać wspomagania hybrydowego jak ma to miejsce w hipersamochodach.