Nowe crossovery Jeepa i Fiata z fabryki w Tychach. Znamy plany wobec 500 i Ypsilona
Stellantis oficjalnie potwierdziło produkcję małych crossoverów Jeepa i Fiata w Tychach, brakuje jednak informacji dot. odpowiednika tych pojazdów ze stajni Alfy Romeo. Wiadomo już co z produkcją starzejącej się 500 i Lancii Ypsilon.
04.05.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już w listopadzie 2022 roku z tyskiej fabryki wyjedzie pierwszy mały crossover Jeepa. Ma być jeszcze mniejszy od modelu Renegade i wykorzystywać układy napędowe dostarczone przez grupę PSA, co może oznaczać jednostki o pojemności 1,2 l połączone z ośmiobiegową przekładnią, która przekaże moc na przednie koła. Dostępne będą też wersje elektyczne. Roczna produkcja to ok. 110 tys. egzemplarzy rocznie.
Później, bo w kwietniu 2023 roku, z tej samej linii montażowej zjedzie crossover Fiata, który ma być zainspirowany konceptem Centoventi. Został on zaprezentowany w Genewie w 2019 roku. Dokumenty Stellantis wskazują, że roczna produkcja to aż 130 tys. egzemplarzy.
Brakuje jednak informacji o trzecim crossoverze, tym razem Alfie Romeo Brennero. Przyczyną może być reorganizacja marki przez Jeana-Philippe Imparato, który przesunął też premierę wyczekiwanego SUV-a Tonale, bo nie był zadowolony z jego osiągów.
Wiadomo za to, że produkcja kultowego Fiata 500 nie zostanie przeniesiona do innej fabryki. To właśnie z Tych od 14 lat wyjeżdża mały, miejski model i nic nie wskazuje na to, że jego produkcja mogłaby się skończyć. "Produkcja Fiata 500 i Ypsilona będzie kontynuowana i nie zakłóci uruchomienia produkcji nowych modeli" – informuje Dorota Obłękowska, PR manager grupy FCA Poland. Co ciekawe, Lancia Ypsilon dostępna jest tylko we Włoszech i dalej cieszy się niezłym zainteresowaniem klientów.