Nissan stworzył własny system hybrydowy
Nissan nieco przespał początek ery hybrydowej i został zmuszony do wykorzystywania w swoich autach systemów Toyoty. Jednak teraz japoński producent, twórca najbardziej nagradzanego samochodu elektrycznego na świecie, stworzył własny system napędu hybrydowego.
14.10.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nissan nieco przespał początek ery hybrydowej i został zmuszony do wykorzystywania w swoich autach systemów Toyoty. Jednak teraz japoński producent, twórca najbardziej nagradzanego samochodu elektrycznego na świecie, stworzył własny system napędu hybrydowego.
Jak twierdzi Mitsunobu Fukuda, pracujący dla Nissan Advanced Technology Center, japoński producent nie chciał kopiować rozwiązań konkurencji, tylko za wszelką cenę stworzyć coś zupełnie nowego, co mogłoby być cechą charakterystyczną hybrydowych Nissanów.
Tak powstał system, w którym pracuje przekładnia XTRONIC CVT. Jednostka benzynowa o pojemności 2,5 litra, którą dodatkowo wspomaga kompresor, została połączona z bezstopniową skrzynią CVT i silnikiem elektrycznym, do którego dostarczana jest energia z akumulatorów litowo-jonowych. Zastosowano też dwa sprzęgła[sup]1)[/sup].
Japoński producent nie podał jeszcze wszystkich szczegółów technicznych, nie wiemy nic o mocach jednostki benzynowej oraz elektrycznej. Imponująco brzmi jednak zapowiedź, że ani bagażnik, ani przestrzeń wewnątrz pojazdu nie ucierpiały w żaden sposób z powodu obecności akumulatorów.
System zadebiutuje w 2013 roku i trafi pod maskę modeli sprzedawanych na rynkach północnoamerykańskim oraz japońskim. Do tego czasu z pewnością dowiemy się o nim więcej. Nowa przekładnia CVT, którą zamierza wykorzystać Nissan, pojawi się na rynku już w przyszłym roku.
[sup]1)[/sup] Jedno ze sprzęgieł znajduje się między dwoma silnikami, a drugie to przekładnia planetarna zintegrowana ze sprzęgłem, którą umieszczono na wyjściu ze skrzyni.
Źródło: Carscoop