Niemcy dłubią w Ferrari FF – Novitec FF Stufe 1 (2012)

FF to najbardziej kontrowersyjnie wyglądający model Ferrari od czasów 250 GT SWB Breadvana. Oczywiście i tym wozem zajęła się firma Novitec i chyba wyszło jej to całkiem nieźle. Oto ponad 700-konny Novitec FF.

Niemcy dłubią w Ferrari FF – Novitec FF Stufe 1 (2012)
Olgierd Lachowski

20.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Model FF zdecydowanie odcina się stylem od spokojnie wyglądającego (o ile w ogóle można tak napisać o Ferrari) poprzednika – 612 Scaglietti. Wyglądające nieco koślawo na przygotowanych przez Ferrari zdjęciach auto (mowa o FF) dużo lepiej prezentuje się na ilustracjach robionych przez niezależnych fotografów.

Obraz

I nagle okazuje się, że nietypowy tył w tym wozie pasuje do niego jak ulał, a co więcej, wydaje się, że poprzednik FF musiał wyglądać bardzo podobnie. To wszystko świadczy o tym, że zrywając z klasycznymi liniami modelu 612 Scaglietti, Ferrari raczej w stopę sobie nie strzeliło.

Zespół pracowników firmy Novitec uważał jednak, że każde auto da się poprawić – nawet tak udane według nich jak FF.

Obraz

Prace zaczęto od modyfikacji nadwozia. Oczywiście nie są to zmiany wielkie, ale jednak zauważalne. Z przodu znalazło się miejsce dla niewielkiego spojlera pod zderzakiem, z boku są nowe nakładki na progi i inne oprawy lusterek zewnętrznych. Z kolei z tyłu ulepszone Ferrari ma listwę na pokrywie bagażnika, niewielki spojler dachowy, nowy dyfuzor i przyciemnione światła.

Obraz

Każda z części jest wykonana z kompozytu węglowego i może być, na życzenie klienta, pokryta farbą w dowolnym kolorze. Skoro już o włóknie węglowym mowa, to Novitec funduje swojemu najnowszemu dziełu także kompozytowy dach lub, co mniej prawdopodobne, okleja oryginalny dach folią.

W przypadku zmian wizualnych u Noviteca nie mogło zabraknąć też nowych kół. Tuner postawił na felgi NF4, które z przodu mają rozmiar 9,0 x 21” (jedna felga waży 9,9 kg), a z tyłu 12,0 x 22” (jedna waży 13,5 kg). Do pomalowanych na czarno obręczy dopasowano opony Pirelli o rozmiarach 255/30 R 21 (przód) i 315/25 R 22 (tył).

Obraz

Za kołami kryje się seryjny układ hamulcowy, a jeszcze głębiej nowe krótsze sprężyny śrubowe (na razie nie ma regulowanego zawieszenia w ofercie).

Silnik włoskiej maszyny także zyskał kilkadziesiąt koni mechanicznych. Fabryczna 12-cylindrowa widlasta jednostka napędowa o objętości skokowej 6,3 l rozwija moc 660 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 683 Nm przy 6000 obr./min.

Obraz

W ulepszonym motorze pojawił się nowy elektroniczny sterownik, dzięki któremu maksymalne bezpieczne obroty wału korbowego zostały podniesione do 8250 obr./min. Do tego tuner dołożył sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. „Wydech” zakończony jest czterema rurami wykonanymi z inconelu. Całość waży 16 kg mniej od fabrycznego układu wylotowego.

Obraz

Po modyfikacjach Ferrari rozwija moc 702 KM przy 8200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 714 Nm przy 6200 obr./min. Napęd nadal przekazywany jest najpierw do 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej, a następnie na tylne oraz przednie koła.

Dzięki mocniejszemu silnikowi Novitec FF Stufe 1 rozpędza się do 340 km/h. Niestety, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie jest znany.

Obraz

Ciekawe, kiedy pojawi się wersja z doładowaniem i ile będzie miała mocy.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 702 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,11 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 714 Nm przy 6200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” NF4
  • Koła tylne: 12,0 x 22” NF4
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli
  • Opony tylne: 315/25 R 22 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1860 kg (- 20 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny – 2,85 kg/KM)
  • Długość: 4907 mm
  • Szerokość: 1953 mm
  • Rozstaw osi: 2990 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside5447/block

Źródło: Novitec

Komentarze (0)