Nieco więcej o Ferrari 458 Italia(wideo)

Już ponad 3 tygodnie temu Ferrari ujawniło zdjęcia nowego 458 Italia. Jest to pierwsze auto z centralnie umieszczonym silnikiem od podstaw zbudowane przez włoską markę od czasów 360(F430 bazowało na poprzedniku). Co Włosi mają do powiedzenia o swoim najnowszym dziecku?

ferrari1
ferrari1
Bartosz Pokrzywiński

21.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już ponad 3 tygodnie temu Ferrari ujawniło zdjęcia nowego 458 Italia. Jest to pierwsze auto z centralnie umieszczonym silnikiem od podstaw zbudowane przez włoską markę od czasów 360(F430 bazowało na poprzedniku). Co Włosi mają do powiedzenia o swoim najnowszym dziecku?

W Internecie znalazł się ponad dwuminutowy film, na którym twórcy auta opowiadają o jego możliwościach. Co ciekawe przy prędkości 325 kilometrów na godzinę, Ferrari generuje docisk aerodynamiczny rzędu 365 kilogramów. To oczywiście świetny wynik, chociaż tak naprawdę ciężko go porównać z konkurencją, gdyż nie zawsze producenci podają takie dane. Z tego co pamiętam Richard Hammond mówił przy okazji testów Gumperta Apollo, że podobnie jak bolidy Formuły 1 Gumpert może jechać "po suficie".

Wydajniejsze hamulce, doskonalsze zawieszenie, ulepszony dyferencjał, jak twierdzą twórcy, dosłownie wszystko jest o klasę lepsze, niż w przypadku schodzącego ze sceny poprzednika. Jedyną rzeczą, która jednak przemawia na korzyść F430 w pojedynku dwóch generacji, jest wygląd. Minie sporo czasu zanim przyzwyczaję się do trzech rur wydechowych i dziwnie wyglądającej siatki obok tylnych lamp.

Ferrari 458 Italia - Concept and Innovation? Mogło być chyba troszeczkę lepiej.

458 Italia - Concept & Innovation

Źródło: autoblog.com

Komentarze (0)