Nie Niemcy, ale Brytyjczycy – RS Tuning Mégane RS 250 Stage 2 (2011)

Wyspecjalizowana w chiptuningu brytyjska firma RS Tuning opracowała pakiet do sportowego kompaktu Renault Mégane RS 250. Po przeróbkach auto ma 320 KM zamiast seryjnych 250 KM. Przyjrzyjcie się, jakie zmiany wprowadzono.

Nie Niemcy, ale Brytyjczycy – RS Tuning Mégane RS 250 Stage 2 (2011)
Olgierd Lachowski

04.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wyspecjalizowana w chiptuningu brytyjska firma RS Tuning opracowała pakiet do sportowego kompaktu Renault Mégane RS 250. Po przeróbkach auto ma 320 KM zamiast seryjnych 250 KM. Przyjrzyjcie się, jakie zmiany wprowadzono.

Fabryczne Mégane RS 250 pod maską ma 2-litrowy silnik z turbosprężarką o mocy 250 KM przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przy 3000 obr./min. Napęd, jak w większości sportowych kompaktów, przekazywany jest na przednie koła, a kierowca wybiera jeden z 6 biegów w manualnej skrzyni.

Prędkość maksymalna wynosi słuszne 250 km/h, a do 100 km/h auto przyspiesza w 6,10 s. To osiągi niewiele gorsze osiągi niż w mocniejszym o 20 KM i napędzanym na wszystkie kola, ale też i cięższym o ok. 150 kg Volkswagenie Golfie R.

Brytyjska firma RS Tuning (nie mylić z ledwo dziś już zipiącym niemieckim RS Tuning) ma ofertę do bardzo wielu samochodów, wśród których jest też Renault Mégane RS 250. W ramach najnowszego pakietu o nazwie Stage 2 inżynierowie zmieniają oprogramowanie centralnej jednostki sterującej, montują wysokowydajną chłodnicę powietrza doładowującego Forge Motorsport i instalują sportowy układ wydechowy Miltek.

Na obu zdjęciach seryjne Renault Mégane RS 250
Na obu zdjęciach seryjne Renault Mégane RS 250

Rezultat tuningu jest zaskakująco dobry. Renault po przeróbkach ma aż 320 KM mocy i 488 Nm maksymalnego momentu obrotowego. RS Tuning nie podało niestety osiągów podkręconego samochodu, jednak można się domyślić, że będą sporo lepsze niż w aucie seryjnym.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 320 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 160,16 KM/l (seryjny – 125,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 488 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 290 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 18”
  • Koła tylne: 8,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1387 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,34 kg/KM (seryjny – 5,55 kg/KM)
  • Długość: 4299 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm

Źródło: carscoopautowp

Komentarze (0)