Najpopularniejsze silniki na polskim rynku
Dyskusja na temat wyższości jednych silników nad drugimi trwa od wielu lat i prawdopodobnie pozostanie na zawsze kwestią nie do rozstrzygnięcia. Trudno jest jednoznacznie wskazać najlepszy motor, ale można sprawdzić, która jednostka cieszy się największą popularnością. Przed Wami zestawienie 20 najpopularniejszych silników wysokoprężnych i benzynowych w Polsce.
23.11.2012 | aktual.: 20.10.2022 21:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najpopularniejsze silniki na polskim rynku - zestawienie
Dyskusja na temat wyższości jednych silników nad drugimi trwa od wielu lat i prawdopodobnie pozostanie na zawsze kwestią nie do rozstrzygnięcia. Trudno jest jednoznacznie wskazać najlepszy motor, ale można sprawdzić, która jednostka cieszy się największą popularnością. Przed Wami zestawienie 20 najpopularniejszych silników wysokoprężnych i benzynowych w Polsce.
Powoli zbliża się koniec 2012 roku, a już widać, że nie maleje zainteresowanie silnikami o zapłonie iskrowym. Podobnie jak w 2011 roku, tak i teraz, liczba aut kupionych z właśnie tymi jednostkami coraz bardziej się oddala od liczby sprzedanych diesli. Przyrost wyniósł 3 punkty procentowe. W 2012 roku 64 proc. (226 714 egzemplarzy) kupionych aut miało pod maskami motory benzynowe.
Wśród nich przodowały jednostki grupy Volkswagena, chociaż liderem w ich sprzedaży była Škoda Octavia. Najpopularniejszym silnikiem benzynowym w Polsce jest obecnie 1,6 MPI o mocy 102 KM. Trafia on nie tylko do popularnej Octavii, ale również do Volkswagena Caddy oraz Audi A3. Łącznie zarejestrowano 6028 aut mających pod maską ten motor. 5912 z nich to wcześniej wspomniane czeskie sedany. Popularność 1,6 MPI może zawdzięczać możliwości zainstalowania fabrycznej instalacji LPG.
Drugie miejsce wśród motorów benzynowych zdobył kolejny silnik grupy Volkswagena. Było to 1,4 TSI o mocy 122 KM. Ta jednostka trafia między innymi do Audi A1, A3, Škody Octavii, Yeti, Volkswagena Golfa, Jetty, Passata oraz Tiguana. Łącznie w Polsce zarejestrowano 5707 aut ze 122-konnym motorem 1,4 TSI.
Trzecie miejsce na podium zdobył silnik Fiata. Podobnie jak w przypadku poprzednich dwóch motorów, ten należy do bardzo małych jednostek. 1,2 o mocy 69 KM pojawił się pod maskami 5654 sztuk samochodów kupionych w Polsce. Polacy najczęściej wybierali ten motor decydując się na Fiata Pandę, 500, Punto oraz Lancię Ypsilon.
Popyt na samochody z jednostkami na olej napędowy wciąż maleje. Takie auta znalazły w tym roku 81 052 nabywców. Diesle cieszą się największym zainteresowaniem wśród firm, dlatego to marki królujące na rynku flotowym cieszą się największą sprzedażą motorów wysokoprężnych.
Numerem jeden podobnie jak w przypadku benzyniaków jest motor pochodzący z koncernu Volkswagena. Jest nim 2-litrowy turbodiesel o mocy 140 KM. Trafił do 5468 sprzedanych aut. Jest on oferowany między innymi w Audi A3, Škodzie Octavii, Superb oraz Yeti, w modelach Volkswagena: Caddy, Passacie, CC, Golfie, Jetcie, Sharanie, Tiguanie, Touranie oraz w Seatach: Alhambrze, Leonie i Toledo. Drugie miejsce zajął motor tego samego koncernu. Tym razem nieco mniejszy – 1,6 o mocy 105 KM. Na niego zdecydowało się 4811 kupujących. Warto dodać, że wśród aut z silnikami o zapłonie samoczynnym prym obok Volkswagena wiedzie Ford, który jest w tym zestawieniu reprezentowany aż przez 3 jednostki.
Poniżej znajdziecie kompletną listę 20 najpopularniejszych silników na polskim rynku. Zapraszam również na następną stronę, gdzie znajdziecie kilka naszych testów samochodów z jednostkami znajdującymi się w zestawieniu.
Źródło: Samar