Najpopularniejsze modele mało popularnego segmentu. W Polsce króluje Volkswagen
Rynek minivanów sukcesywnie się kurczy na rzecz SUV-ów i crossoverów, które przejęły rolę podwyższonych aut osobowych. Nie dla każdego minivan jest synonimem pojazdu rodzinnego, choć taka jest główna jego rola. Jakie modele tej klasy są najpopularniejsze w Polsce?
23.10.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Okazuje się, że choć historycznie to Francuzi są pionierami w segmencie aut rodzinnych, to w Polsce nie przekłada się to na wyniki sprzedaży. Numerem jeden jest Volkswagen Golf Sportsvan, czyli większa i przestronniejsza odmiana jednego z najpopularniejszych u nas kompaktów. Co więcej, drugie miejsce należy do Volkswagena Tourana, czyli nieco większego auta, ale wciąż bazującego na kompaktowym.
Golf Sportsvan sprzedaje się bardzo dobrze – w tym roku do końca września zarejestrowano 3336 egzemplarzy, co na tle innych modeli Volkswagena jest ładnym wynikiem. Dla porównania, Tiguan trafił do 4336 osób, a standardowy Golf do 10 103. Jak na mało popularny segment, wynik Volkswagena jest znakomity. Dodając do tego 2014 rejestracji Tourana i 278 Sharana, niemiecki producent jest zdecydowanym liderem rynku.
Dane te opublikował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Łatwo zauważyć wysoką pozycję Opla Merivy, który niebawem zniknie z oferty, ponieważ jej następcą rynkowym jest crossover Crossland X. To samo dotyczy wysoko pozycjonowanego Forda B-Maxa, którego również zastąpi crossover o nazwie Ecosport.
Pozycja | Model | Liczba rejestracji w Polsce | ||
---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf Sportsvan | 3337 | ||
2. | Volkswagen Touran | 2014 | ||
3. | Opel Meriva | 1922 | ||
4. | Ford B-Max | 1798 | ||
5. | Kia Venga | 1672 | ||
6. | Dacia Lodgy | 1492 | ||
7. | Toyota Verso | 1375 | ||
8. | Citroen C4 Picasso | 996 | ||
9. | Fiat 500L | 756 | ||
10. | Hyundai ix20 | 752 | ||
11. | Renault Scenic | 684 | ||
12. | Opel Zafira Tourer | 554 | ||
13. | Ford C-Max | 532 | ||
14. | Kia Carens | 494 | ||
15. | Ford S-Max | 491 | ||
16. | Seat Alhambra | 454 | ||
17. | Honda Jazz | 440 | ||
18. | Mercedes Klasy B | 393 | ||
19. | Renault Espace | 310 | ||
20. | Volkswagen Sharan | 278 | ||
21. | BMW 2 Active Tourer | 261 | ||
22. | Citroen C3 Picasso | 221 | ||
23. | Nissan Note | 183 | ||
24. | Ford Galaxy | 163 | ||
25. | Peugeot 5008 | 143 | ||
dane za okres od 1 stycznia do 30 września 2017 źródło: Samar |
Jak pewnie zauważyliście, w powyższej tabeli do jednego worka wrzucono typowe auta miejskie o wyglądzie minivana, takie jak Ford B-Max, Honda Jazz czy Opel Meriva, a także auta kompaktowe i te o większych gabarytach, jak Volkswagen Sharan czy Ford Galaxy, a nawet Renault Espace, którego najnowszą generację niekiedy określa się mianem crossovera. Podział na segmenty w klasie minivanów powoli traci sens, ponieważ takich samochodów jest coraz mniej. Co innego SUV-y i crossovery, gdzie tworzą się podklasy modeli o różnych rozmiarach i przeznaczeniu.