Najchętniej kupowane samochody w Europie

Firma analityczna JATO Dynamics przeprowadziła badania europejskiego rynku nowych samochodów. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim auta nieduże. Ponad stawkę wybił się lider z Niemiec, którym jest… Tak, zgadliście, Volkswagen Golf.

Volkswagen Golf VII GTI
Volkswagen Golf VII GTI
Mariusz Zmysłowski

02.07.2013 | aktual.: 18.04.2023 11:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czy się go kocha, czy nienawidzi, trzeba przyznać, że kompakt z Wolfsburga ma się naprawdę dobrze. Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży w maju zagwarantowała mu ogromna liczba nabywców. Aż 40,7 tys. egzemplarzy Golfa to wynik przebijający o ponad 14 tys. zdobywcę drugiego miejsca – Forda Fiestę. Co ciekawe, nie tylko mały Ford reprezentuje segment B w tym zestawieniu. Auta tej kategorii okazały się najpopularniejszym rozmiarem samochodu kupowanym w Europie w maju.

Poniżej majowe zestawienie 10 najpopularniejszych modeli w Europie:

Lp.Marka i modelL. sprzedanych egzemplarzyStosunek do analogicznegookresu w 2012
1.Volkswagen Golf40 700-0,7%
2.Ford Fiesta26 550-5,9%
3.Peugeot 20823 000nowy model
4.Opel Corsa22 500-15,2%
5.Renault Clio22 100+5,8%
6.Volkswagen Polo22 050-7,9%
7.Ford Focus20 400-8,9%
8.BMW Serii 317 800+2,8%
9.Nissan Qashqai17 400+10,8%
10.Opel Astra17 300-22,4%

Na liście widać trzy rzucające się w oczy zmiany. Znaczny spadek sprzedaży odnotowały Opel Corsa oraz Opel Astra. Wygląda na to, że w przypadku tej marki czas na promocje w salonach. Świetnie ma się za to Nissan Qashqai. Ponad 10 proc. wzrostu sprzedaży to na tle pozostałej dziewiątki bardzo dobry wynik.

Obraz

Dla porównania tak lista 10 najpopularniejszych modeli w Europie prezentowała się w kwietniu:

Lp.Marka i modelStan w maju
1.Volkswagen Golf-
2.Renault Clio
3.Volkswagen Polo
4.Peugeot 208
5.Ford Fiesta
6.Opel Corsa
7.Ford Focus-
8.BMW Serii 3-
9.Audi A3
10.Opel Astra-

Golf sprzedaje się dobrze od samego początku roku. Kupiło go 196 100 osób (o 2,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej). Na drugim miejscu uplasowała się Fiesta ze 127 700 sprzedanymi egzemplarzami. Ford nie jest jednak w dobrej sytuacji. Chociaż to drugi wynik w Europie, jest mniejszy o 12,2 proc. niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Można przypuszczać, że problemem dla Forda jest nowe Clio. Renault sprzedało 123 500 egzemplarzy nowej generacji swojego przedstawiciela segmencie B. To wynik aż o 14,7 proc. lepszy niż rok wcześniej.

Wygląda na to, że najciekawsza walka rozegra się w najbliższym czasie o drugie miejsce na rynku europejskim. Ze statystyk można łatwo wywnioskować, że poliftowa Fiesta, chociaż prowadzi się świetnie, może okazać się za słabym orężem w walce z małym francuzem o wystrzałowej stylistyce.

Źródło: SAMAR

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)