Nadchodzi hybrydowe Porsche 911. 718 w takiej wersji brane pod uwagę
Ważna zmiana w ofercie 911 nie jest już tylko plotką, a kwestią czasu. Porsche 911 otrzyma układ hybrydowy w najbliższym czasie. Warto jednak spojrzeć na to z dobrej strony – auto będzie nie tylko ekologiczne, ale przede wszystkim, jeszcze szybsze i mocniejsze.
22.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To będzie zmiana ważniejsza niż przejście na chłodzenie cieczą, podmiana wspomagania na elektryczne czy modyfikacja mocowania pedałów. Już podczas premiery 911 (generacja 992) Mateusz Żuchowski informował, że ośmiobiegowa przekładnia PDK jest przygotowana na montaż silnika elektrycznego.
Nie można też zapomnieć, że hybrydowe Cayenne Turbo S e-hybrid jest mocniejsze niż zdecydowanie młodsze (i zasilane tradycyjnym silnikiem benzynowym) 911 Turbo S. Jak stwierdził Oliver Blume, dyrektor zarządzający Porsche, hybrydowa wersja 911 będzie "bardzo mocna". Najprawdopodobniej w gamie pojawi się wersja plug-in, ładowana ze źródła zewnętrznego.
Nie oznacza to jednak, że tradycyjne 911 zostanie wycofane. Jeszcze miesiąc wcześniej odpowiedzialny za linię 911 Frank-Steffen Walliser, stwierdził, że "będziemy walczyć, by 911 została przy silniku spalinowym".
W ciągu najbliższych miesięcy zostanie również podjęta decyzja co do hybrydyzacji modeli z rodziny 718. Choć mówiło się o ich całkowicie elektrycznych wersjach, pojawiają się plotki, że inżynierowie nie są zadowoleni z wagi baterii. Przypomnijmy, że elektryczny Taycan, który jest mniejszy od Panamery, waży ok. 2200 kg.