Moc będzie z nimi – Ekipa Wimmer na wystawie w Essen (2010)
Pod koniec listopada w niemieckim Essen rozpocznie się największa impreza tuningowa w Europie, z którą konkurować może tylko amerykańska SEMA. Na wystawie zespół Wimmer pokaże kilka znanych aut i kilka nowości. Tym samym na stoisku Wimmera zaprezentowane zostaną samochody o łącznej mocy około 2500 KM!
09.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pod koniec listopada w niemieckim Essen rozpocznie się największa impreza tuningowa w Europie, z którą konkurować może tylko amerykańska SEMA. Na wystawie zespół Wimmer pokaże kilka znanych aut i kilka nowości. Tym samym na stoisku Wimmera zaprezentowane zostaną samochody o łącznej mocy około 2500 KM!
Pięć samochodów, które ma wystawić Wimmer, można podzielić na dwie grupy: znane i nowości. Z wystawianych wcześniej samochodów są dwa egzemplarze. Pierwszym jest AMG Mercedes C 63 Dunlop-Performance, który dysponuje mocą 565 KM, ale być może do czasu imprezy zostanie podkręcony do okrągłych 600 KM. Ten sedan klasy średniej na razie rozpędza się do 306 km/h (565 KM).
Drugim bolidem jest Ferrari F430 Spider Scuderia. To „zwykły” Spider z podniesioną do 528 KM mocą silnika, który parametrami technicznymi zbliża do półwyścigowej wersji Scuderia (stąd nazwa). Auto ma zawieszenie KW z systemem unoszenia przodu. Prędkość maksymalna tego odkrytego wozu wynosi 321 km/h.
Nowością będzie wielki pick-up Ford F150 z silnikiem o mocy 340 KM i zestawem audio o mocy 20 000 watów (!) oraz skomponowane przy współpracy szwajcarskiej firmy Sportec Audi S3. Ten hatchback ma się charakteryzować mocą 335 KM, a jego sportowy układ hamulcowy ma być wyposażony w 8-tłoczkowe zaciski.
Te wszystkie samochody bledną przy ostatnim – Porsche 911 GT 2 RS. Jeden z egzemplarzy najbardziej ekstremalnego drogowego Porsche trafił w ręce ludzi z Solingen. Bolid ma mieć moc 700 KM zamiast seryjnych 620 KM. O osiągach można sobie na razie tylko pogdybać, ale spodziewam się, że prędkość przerobionego 911 GT 2 RS powinna sięgać 350 km/h (a może więcej), bo już seryjne Porsche przekraczałoby 330 km/h, gdyby nie ogranicznik prędkości.
Fanom tuningu pozostaje tylko czekać na salon w Essen.[block position="inside"]8520[/block]