Mercedes SLS AMG Roadster oficjalnie ujawniony
No może nie do końca ujawniony, ponieważ Mercedes z jakiegoś powodu nie pozbył się jeszcze szczątkowego kamuflażu zasłaniającego światła oraz charakterystycznego logo producenta z przodu i z tyłu. Jednak taki szczegół nie przeszkadza. Oto Mercedes SLS AMG z miękkim, składanym dachem.
06.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
No może nie do końca ujawniony, ponieważ Mercedes z jakiegoś powodu nie pozbył się jeszcze szczątkowego kamuflażu zasłaniającego światła oraz charakterystycznego logo producenta z przodu i z tyłu. Jednak taki szczegół nie przeszkadza. Oto Mercedes SLS AMG z miękkim, składanym dachem.
Jak widać na udostępnionych zdjęciach, samochód znajduje się jeszcze w końcowej fazie testów, jednak niemiecki producent postanowił nie trzymać nas dłużej w niepewności i pokazać swoje najnowsze dzieło, które nieraz już zostało przyłapane na różnych zdjęciach szpiegowskich. I w sumie dobrze, gdyż oficjalna premiera została zaplanowana dopiero na 13 września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Największą zmianą jest oczywiście brak charakterystycznych drzwi typu gullwing, które musiały zostać zastąpione tymi otwieranymi w konwencjonalny sposób. A wszystko to za sprawą miękkiego dachu, który składa się z cienkich warstw materiału, magnezu, stali i aluminium, dzięki czemu całość tworzy lekką i odporną na wszelakie warunki pogodowe konstrukcję. Co więcej, dach otwiera się i zamyka w 11 sekund, a operację tę można wykonać w czasie jazdy - do 50 km/h.
Zazwyczaj roadstery są cięższe od swoich odpowiedników z twardym dachem, gdyż otwarte nadwozie wymaga zastosowania specjalnych wzmocnień usztywniających konstrukcję. Jednak w przypadku roadstera SLS AMG wzrost masy wyniósł jedynie 2 kilogramy w stosunku do nadwozia coupe.
Pod maską znajduje się oczywiście ta sama jednostka napędowa co w wersji coupe - jest to silnik w układzie V8, którego pojemność wynosi 6208 cm[sup]3[/sup]. Generuje on 571 KM i 650 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 4 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do... 317 km/h.
Źródło: World Car Fans • Autoblog