Mercedes pokazał swój bolid. W10 w nowych barwach

Oczekiwaliśmy zupełnie nowych barw bolidu Mercedesa, ale nie zmieniły się one tak radykalnie, jak było to zapowiadane. W10 jest utrzymany w srebrno-czarno-niebieskiej tonacji.

Mercedesa-AMG F1 W10 EQ Power+
Mercedesa-AMG F1 W10 EQ Power+
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

13.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedesa-AMG F1 W10 EQ Power+ to pełna nazwa bolidu zaprezentowanego przez stajnię Mercedes-AMG Petronas Motorsport. W10 to model, który będzie w sezonie 2019 walczył o szóste z rzędu zwycięstwo w Formule 1, a o punkty dla siebie i zespołu powalczą Lewis Hamilton i Valtteri Bottas.

Po prezentacji bolidu na zdjęciach, odbyły się jazdy na 2,98-kilometrowej pętli Silverstone w ramach dnia filmowego z ograniczeniem przebiegu do 100 km. Bolidem jeździli obaj kierowcy.

Głównym zadaniem podczas projektowania W10 - prace zaczęto pod koniec 2017 roku - było poprawienie trwałości tylnego ogumienia. Mercedes zdecydował się też na wprowadzenie zupełnie nowego projektu silnika. Najpoważniejsze modyfikacje dotyczą chłodzenia oraz systemów hybrydowych MGU-K i MGU-H.

Mercedesa-AMG F1 W10 EQ Power+
Mercedesa-AMG F1 W10 EQ Power+© fot. mat. prasowe

Wbrew zapowiedziom na portalach społecznościowych, malowanie nie zmieniło się znacząco, choć uwagę zwraca grafika na sekcji bocznej. Fanów "wpuszczono w maliny" sugerując, że na nadwoziu pojawi się więcej koloru niebieskiego i zielonego. Tymczasem zwycięskie srebrne strzały wciąż pozostają głównie srebrnymi strzałami.

  • Przed nami dwie tury kluczowych zimowych testów, ale wcześniej odbędzie się shakedown. Możemy w jego trakcie przejechać bardzo ograniczoną liczbę kilometrów, ale to pierwsza szansa na ustalenie, czy praca wykonana w fabryce rzeczywiście przygotowała bolid do jazdy po torze. To praktycznie ostatnia możliwość ku temu, aby zagwarantować, że zimowe testy będą dla nas maksymalnie produktywne. Nie chcemy tracić czasu na jakiekolwiek problemy. Shakedown maksymalizuje nasze możliwości - powiedział podczas jazd dyrektor techniczny James Allison.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Komentarze (0)