Mercedes Klasy S Pullman w maju 2014 [aktualizacja]
Kiedy ogłoszono, że marka Maybach kończy swoje podboje w klasie superluksusowych limuzyn, okazało się, że jej miejsce mają zająć topowe wersje nowego Mercedesa Klasy S generacji W222. Teraz niemiecki producent przygotowuje się do prezentacji wersji Pullman, będących najbliżej Maybacha.
18.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy ogłoszono, że marka Maybach kończy swoje podboje w klasie superluksusowych limuzyn, okazało się, że jej miejsce mają zająć topowe wersje nowego Mercedesa Klasy S generacji W222. Teraz niemiecki producent przygotowuje się do prezentacji wersji Pullman, będących najbliżej Maybacha.
Mercedes ogłosił, że w maju 2014 roku poznamy wygląd, wyposażenie oraz ceny nowej Klasy S w wydłużonej wersji nadwozia o nazwie Pullman. Obecnie niemiecki producent oferuje swoją największą limuzynę w dwóch odmianach nadwoziowych.
Obie to klasyczny sedan dostępny z dwoma rozstawami osi. Klasyczna Klasa S kosztuje w Polsce równe 360 000 zł. Model ten adresowany jest do tych kierowców, którzy sami chcą siadać za kółkiem. Z rozstawem osi 3035 mm na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo miejsca.
Dostępna jest także odmiana oznaczona literką "L", czyli z niemieckiego "Lang". Rozstaw osi mierzy 3165 mm, a z tyłu jest o wiele więcej miejsca na nogi, co za tym idzie - to idealne auto, by być wożonym, a nie tylko prowadzić.
Wersje Pullman będą jednak jeszcze dłuższe. Te modele mają charakteryzować się rozstawem osi również w dwóch wersjach - 3465 lub 3515 mm. To oznacza także, że łączna długość nowej Klasy S Pullman będzie wynosiła niemal 6 metrów. We wnętrzu znajdzie się miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń, odwróconych tyłem do kierunku jazdy. Więcej informacji jeszcze przed premierą, którą przewidziano na maj 2014 roku.
[aktualizacja 17 lipca]
W sieci ukazały się nowe informacje dotyczące Mercedesa Klasy S w wersji Pullman. Długość auta, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, faktycznie ma wynosić około 6000 mm, co przy długości wersji seryjnej 5116 mm robi wrażenie. We wnętrzu pojawi się aż 6 miejsc w układzie 2+2+2.
Co za tym idzie, tylne siedzenia najprawdopodobniej będą zwrócone ku sobie, by pasażerowie mogli swobodnie prowadzić rozmowę, a także ze względu na komfort wsiadania i wysiadania z pojazdu. Pod maską obok jednostki V12 pojawi się prawdopodobnie zespół napędu hybrydowego.
Źródło: WCF