TestyMercedes-BenzMercedes C200 CGI (W204) - ewolucja bez rewolucji [test autokult.pl]

Mercedes C200 CGI (W204) - ewolucja bez rewolucji [test autokult.pl]

Doczekaliśmy się wreszcie odświeżonej klasy C Mercedesa. I choć na pierwszy rzut oka zmiany nie są rewolucyjne, to Mercedes zapewnia, że dokonał modyfikacji fundamentalnych. Jak bardzo – o tym staraliśmy się przekonać podczas naszego testu.

Mercedes C 200
Mercedes C 200
Piotr Wielgus

13.05.2011 | aktual.: 28.03.2023 15:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niby taki sam, a inny – to pierwsze co przychodzi na myśl, gdy patrzymy na nadwozie nowej klasy C. Auto zmieniło się przede wszystkim z przodu. W zderzaku zagościły światła do jazdy dziennej, wykonane oczywiście w technologii LED. Inne są też przednie reflektory, chyba nieco ładniejsze niż u poprzednika. Mają skośny kształt, przypominający literę L i zachodzą subtelnie na maskę. Ta z kolei została wykonana z aluminium i też różni się od tej montowanej w wersji przed faceliftingiem. Odświeżono również grill i zderzak. Klasa C dostała też nowe lusterka, w które wbudowano kierunkowskazy LED. Z tyłu zmian nieco mniej – jest nowy zderzak i zmieniony kształt lamp. Mimo tych subtelnych tak naprawdę modyfikacji, samochód wygląda o wiele bardziej rasowo od poprzedniej wersji, jednocześnie zdaje się epatować klasyczną nowoczesnością.

Mercedes Klasa C 2011

Środek jak to w Mercedesie – precyzyjnie dopracowany, wygodny i przytulny. Jedyny mankament, to fakt, że o tej wygodzie możemy mówić tylko w przypadku przednich foteli. Z tyłu jest zdecydowanie zbyt mało miejsca na nogi i dla Mercedesa nie mamy zupełnie nic na usprawiedliwienie. Wystarczy wyższy kierowca i pasażer siedzący za nim będzie się w trasie niesamowicie męczył. Nie rekompensuje tego ani niesamowicie wygodna tylna kanapa ani przestrzeń nad głowami. Na marginesie - podsufitka to poezja dotyku. Na uwagę zasługują też świetnie wyprofilowane fotele, znakomicie zachowujące się podczas pokonywania zakrętów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

W klasie C znajdziemy kierownicę przeszczepioną niemal żywcem z modelu CLS, ale kabina najbardziej przypomina klasę E i za to należą się Mercedesowi psalmy dziękczynne, bo E to model o niesamowitej ergonomii, którą udało się przenieść do mniejszego brata. Ekran, który służy jako wyświetlacz komputera, radia i nawigacji, umieszczono pod daszkiem. Nowy jest kształt konsoli. Odświeżony Mercedes klasy C ma bardzo przejrzyste zegary, które umieszczono w trzech chromowanych tubach. Na środku jest prędkościomierz, po prawej stronie obrotomierz, a po lewej kontrolka poziomu paliwa i temperatury. Nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń ani do rozmieszczenia wskaźników i regulatorów, ani też do jakości wykonania. Niemcy stanęli na wysokości zadania, a może inaczej, doszli do wniosku, że gwiazda na masce zobowiązuje.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Do naszego testu trafił model C200, a więc napędzany benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 184 KM i wyposażony w nową przekładnię 7G-Tronic Plus. Wielkie brawa za ten wynalazek! To skrzynia uszyta na miarę tego auta, bardzo elastyczna, płynnie zmieniająca biegi i szybko reagująca na polecenia kierowcy. Nowa klasa C z benzynowym 1,8 Turbo to samochód bez dwóch zdań zrywny. Mocniejsze nadepnięcie pedału gazu niemal wciska kierowcę w fotel i trzeba przyznać, że sprawia sporo radości. Wciskamy pedał gazu w podłogę, a po chwili to my jesteśmy wciśnięci w fotel.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż jego poprzednią wersję, Mercedes pracuje sporo kulturalniej i również mniej spala. To także zasługa systemu start/stop, który nie irytuje i działa bardzo sprawnie. Podczas testu samochód spalił średnio 7 litrów, w cyklu miejskim nie przekroczył 10 litrów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Mercedes klasy C W204 jest jednym z bezpieczniejszych aut segmentu. Ma komplet poduszek powietrznych, a opcjonalnie dostępne są także boczne poduszki z tyłu. W klasie C wprowadzono też wspomagany radarem system automatycznego utrzymywania odległości pomagający w utrzymaniu dystansu od poprzedzającego auta. Asystent wspomagania koncentracji potrafi rozpoznać zmianę stylu jazdy spowodowaną zmęczeniem kierowcy i przypomnieć o koniecznej przerwie w podróży. W aucie zastosowano także aktywny system martwego punktu i asystenta utrzymania pasa ruchu.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Odnowiony Mercedes Klasy C jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegance i Avantgarde. Ceny zaczynają się od 126 700 zł. Za dodatkowe wyposażenie sporo się płaci - pakiet utrzymania pasa ruchu to koszt 3805 zł, tempomat - 1167 zł, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawienia - 4084 zł, a skrętne reflektory biksenonowe - 6342 zł. Nasz egzemplarz kosztował niemal 50 tys. złotych więcej. Szlachectwo zobowiązuje, także w kwestii ceny. I choć auto przeszło raczej ewolucję, a nie rewolucję, to zbliżyło się do wyższych modeli Mercedesa. A przecież o to firmie chodziło.

Mercedes-Benz C 200 CGI Avantgarde

• Typ: spalinowy, benzynowy CGI, turbodoładowany

• Objętość skokowa [cm[sup]3[/sup]]: 1796 cm[sup]3[/sup]

• Moc maksymalna [KM]: 184 przy 5250 obr./min

• Moment maksymalny [Nm]: 270 przy 1800-4600 obr./min

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna

• Typ napędu: tylny (RWD)

• Układ kierowniczy: wspomagany

Masy i wymiary:

• Typ nadwozia: sedan, limuzyna

• Liczba drzwi: 5

• Masa własna [kg]: 1430

• Stosunek masy do mocy [kg/KM]: 7,7

• Długość [mm]: 4591

• Szerokość [mm]: 1770

• Wysokość [mm]: 1447

• Pojemność bagażnika: 475/1219 l

Osiągi:

• Przyspieszenie 0-100 km/h [s]: 7,8

• Prędkość maksymalna [km/h]: 235

• Emisja CO2 [g/km]: 150

• Zużycie paliwa (średnie testowe) [l/100 km]: 7 l/100 km

Cena: 172 978 zł

[block position="inside"]7930[/block]

Komentarze (0)