Mercedes-AMG potwierdza hybrydę. To AMG, więc będzie mieć ponad 800 KM

Znany z wielu modeli Mercedes-AMG silnik V8 o pojemności 4 litrów doczeka się kolejnego wcielenia. Dostanie wsparcie jednostki elektrycznej, dzięki czemu moc przekroczy 800 KM. Informację potwierdził szef firmy.

Dreszczyk emocji bez poczucia winy. Ekologiczne samochody nie muszą być nudne
Dreszczyk emocji bez poczucia winy. Ekologiczne samochody nie muszą być nudne
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Michał Zieliński

11.05.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jednostkę, o której mowa, widzieliśmy już w koncepcie czterodrzwiowego GT pokazanego podczas targów w Genewie w 2017 roku. Choć jego wersja produkcyjna, GT 4-Door Coupé, będzie dostępna z silnikami spalinowymi, Niemcy nie przestali pracować nad hybrydą. – Wszystko jest w przygotowaniu. Pewnego dnia trafi do produkcji – powiedział w rozmowie z Digital Trends szef firmy Tobias Moers.

Jeśli Mercedes-AMG zdecyduje się na zachowanie wcześniejszego układu, to będziemy mogli mówić o prawdziwym potworze. Z przodu znajdowało się podwójnie doładowane, 4-litrowe V8, zaś z tyłu był motor elektryczny. Razem jednostki generowały 600 kW, czyli 816 KM. Nie jest pewne, do którego modelu trafi potężna hybryda, ale moc powinna zostać na tym samym poziomie.

Wyzwaniem jest stworzenie jednostki, która jest lekka. W tym celu Mercedes-AMG chce przygotować swoją wersję akumulatorów, pojawi się też sporo elementów z włókna węglowego. Znacznie ciekawszą sprawą jest jednak dźwięk. Niemcy współpracują z firmami oraz muzykami, żeby znaleźć odpowiednie brzmienie dla hybrydy. Koniec końców auta te będą sygnowane logo AMG, a to musi wiązać się z niesamowitymi doznaniami dźwiękowymi.

Firma ma już doświadczenie z hybrydami. Niedawno wprowadziła serię 53, taki napęd został też zastosowany w limitowanym Project One. Teraz jednak technologia ta stanie się dostępna dla szerszego grona odbiorców, co pozwoli firmie konkurować chociażby z rozwiązaniami Porsche. Szukając najszybszej czterodrzwiowej limuzyny z Zuffenhausen trzeba sięgnąć po włąśnie Turbo S e-Hybrid.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)