Nowe mercedesy-AMG serii 53. Krok do elektryfikacji napędu sportowych maszyn
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rewolucja w AMG. Do oferty wchodzą trzy modele z mocnym silnikiem benzynowym, po raz pierwszy wspomaganym elektrycznie. Nowe oznaczenie 53 otwiera kolejny rozdział w historii niemieckiego tunera mercedesów.
Nadszedł ten moment, kiedy nawet taka firma jak AMG dostrzega potencjał w elektryfikacji napędów konwencjonalnych i wprowadza rewolucję w układzie elektrycznym. Nowa jednostka o oznaczeniu 53 jest wspomagana niedużym silnikiem elektrycznym o mocy 16 kW (22 KM) i generującym dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego. System działający jak w KERS w Formule 1 będzie wspomagał klasyczny napęd, gdy kierowca zacznie korzystać z jego pełnych możliwości.
- Wraz z nowymi modelami z serii 53 poszerzamy nasze portfolio i wykonujemy pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości, z najnowocześniejszym połączeniem sportowego designu, osiągów i wydajności - wyjaśnia Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH. - Podstawą tego jest współczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika rzędowego z elektryczną sprężarką pomocniczą i EQ Boost starter-alternator oraz pokładowym układem elektrycznym 48 V. Bardzo spontaniczna reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia, precyzja i konstrukcja skupiająca się na dynamice jazdy, to cechy charakterystyczne dla AMG. Docieramy do grupy klientów zorientowanych na styl życia z kolejną atrakcyjną ofertą od Affalterbach.
Nowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów w układzie rzędowym jest wspomagany turbosprężarką i wspomnianym kompresorem elektrycznym. Standardowa moc wyjściowa to 435 KM przy 6100 obr./min, a moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm dostępnym jest w zakresie 1800-5800 obr./min.
W razie potrzeby dodatkowego kopniaka gwarantuje elektryczne wspomaganie. Całość połączona z przekładnią automatyczną AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ pozwala rozpędzić coupé E 53 AMG do 100 km/h w czasie 4,4 s (CLS 53 AMG i E 53 AMG Cabriolet o 0,1 s wolniej) i zapewnia spalanie na średnim poziomie 8,4 l/100 km (Cabriolet 8,5 l/100 km). Dla większej czystości spalin zastosowano filtr cząstek stałych.
Dodatkową funkcją systemu EQ Boost jest wydajne dostarczanie energii elektrycznej do instalacji 48V, która współpracuje z klasyczną 12-woltową. Ta o wyższym napięciu może sprawniej zasilać urządzenia elektryczne, jak elektryczny kompresor i wystarcza jej cieńsze, a zatem lżejsze okablowanie. Starter-alternator również sprawniej uruchamia silnik spalinowy niż klasyczne urządzenie w systemie start-stop, dzięki czemu wykorzystanie tej funkcji jest jeszcze bardziej efektywne.
Lepiej działa też nowa przekładnia oraz napęd na cztery koła. W zależności od potrzeb samochód może być napędzany tylko na tylną oś, a w przypadku przewidzenia poślizgu system natychmiast uruchamia sprzęgło dołączające przednie koła. Standardem jest pneumatyczne zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL +.
Stylistyka zarezerwowana dla 53
Nowa atrapa grilla z podwójną, poziomą listwą będzie od teraz znakiem rozpoznawczym odmiany AMG 53. Od innych wersji AMG różni się przedni splitter oraz progi. Z tyłu cechą charakterystyczną są obudowane cztery okrągłe końcówki wydechu. Wszystko dla poprawienia efektywności przepływu powietrza pod samochodem.
Wnętrze jest oczywiście spójne ze standardowymi modelami i wyposażone stosowanie do wersji AMG w sportowe fotele i kierownicę oraz odpowiednie elementy wykończenia. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza i materiały, trzy nowe modele z serii 53 mają znacznie więcej opcji niż poprzednie z serii 43. Jest m.in. więcej wersji kolorystycznych i kombinacji tych barw.