Mercedes-AMG wprowadza do oferty silnik benzynowy wspomagany potężnym motorem elektrycznym© fot. mat. prasowe

Nowe mercedesy-AMG serii 53. Krok do elektryfikacji napędu sportowych maszyn

Marcin Łobodziński
15 stycznia 2018

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rewolucja w AMG. Do oferty wchodzą trzy modele z mocnym silnikiem benzynowym, po raz pierwszy wspomaganym elektrycznie. Nowe oznaczenie 53 otwiera kolejny rozdział w historii niemieckiego tunera mercedesów.

Nadszedł ten moment, kiedy nawet taka firma jak AMG dostrzega potencjał w elektryfikacji napędów konwencjonalnych i wprowadza rewolucję w układzie elektrycznym. Nowa jednostka o oznaczeniu 53 jest wspomagana niedużym silnikiem elektrycznym o mocy 16 kW (22 KM) i generującym dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego. System działający jak w KERS w Formule 1 będzie wspomagał klasyczny napęd, gdy kierowca zacznie korzystać z jego pełnych możliwości.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+© fot. mat. prasowe
  • Wraz z nowymi modelami z serii 53 poszerzamy nasze portfolio i wykonujemy pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości, z najnowocześniejszym połączeniem sportowego designu, osiągów i wydajności - wyjaśnia Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH. - Podstawą tego jest współczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika rzędowego z elektryczną sprężarką pomocniczą i EQ Boost starter-alternator oraz pokładowym układem elektrycznym 48 V. Bardzo spontaniczna reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia, precyzja i konstrukcja skupiająca się na dynamice jazdy, to cechy charakterystyczne dla AMG. Docieramy do grupy klientów zorientowanych na styl życia z kolejną atrakcyjną ofertą od Affalterbach.

Nowy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów w układzie rzędowym jest wspomagany turbosprężarką i wspomnianym kompresorem elektrycznym. Standardowa moc wyjściowa to 435 KM przy 6100 obr./min, a moment obrotowy o maksymalnej wartości 520 Nm dostępnym jest w zakresie 1800-5800 obr./min.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+© fot. mat. prasowe

W razie potrzeby dodatkowego kopniaka gwarantuje elektryczne wspomaganie. Całość połączona z przekładnią automatyczną AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ pozwala rozpędzić coupé E 53 AMG do 100 km/h w czasie 4,4 s (CLS 53 AMG i E 53 AMG Cabriolet o 0,1 s wolniej) i zapewnia spalanie na średnim poziomie 8,4 l/100 km (Cabriolet 8,5 l/100 km). Dla większej czystości spalin zastosowano filtr cząstek stałych.

Dodatkową funkcją systemu EQ Boost jest wydajne dostarczanie energii elektrycznej do instalacji 48V, która współpracuje z klasyczną 12-woltową. Ta o wyższym napięciu może sprawniej zasilać urządzenia elektryczne, jak elektryczny kompresor i wystarcza jej cieńsze, a zatem lżejsze okablowanie. Starter-alternator również sprawniej uruchamia silnik spalinowy niż klasyczne urządzenie w systemie start-stop, dzięki czemu wykorzystanie tej funkcji jest jeszcze bardziej efektywne.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé
Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé© fot. mat. prasowe

Lepiej działa też nowa przekładnia oraz napęd na cztery koła. W zależności od potrzeb samochód może być napędzany tylko na tylną oś, a w przypadku przewidzenia poślizgu system natychmiast uruchamia sprzęgło dołączające przednie koła. Standardem jest pneumatyczne zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL +.

Stylistyka zarezerwowana dla 53

Nowa atrapa grilla z podwójną, poziomą listwą będzie od teraz znakiem rozpoznawczym odmiany AMG 53. Od innych wersji AMG różni się przedni splitter oraz progi. Z tyłu cechą charakterystyczną są obudowane cztery okrągłe końcówki wydechu. Wszystko dla poprawienia efektywności przepływu powietrza pod samochodem.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+© fot. mat. prasowe

Wnętrze jest oczywiście spójne ze standardowymi modelami i wyposażone stosowanie do wersji AMG w sportowe fotele i kierownicę oraz odpowiednie elementy wykończenia. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza i materiały, trzy nowe modele z serii 53 mają znacznie więcej opcji niż poprzednie z serii 43. Jest m.in. więcej wersji kolorystycznych i kombinacji tych barw.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/49]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (11)