Mazda MX‑5 Miyako | Dwudziestolecie przez dwa lata!
MX-5 to chyba jeden z najoryginalniejszych i najbardziej docenianych produktów marki Mazda, nie dziwi więc fakt, że obchody jego dwudziestej rocznicy trwają już ponad rok. W związku z celebracją dwudziestolecia modelu, pojawiła się specjalna edycja, ochrzczona Miyako, oparta na bazie ostatniej, poliftingowej wersji MX-5 NC.
29.06.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
MX-5 to chyba jeden z najoryginalniejszych i najbardziej docenianych produktów marki Mazda, nie dziwi więc fakt, że obchody jego dwudziestej rocznicy trwają już ponad rok. W związku z celebracją dwudziestolecia modelu, pojawiła się specjalna edycja, ochrzczona Miyako, oparta na bazie ostatniej, poliftingowej wersji MX-5 NC.
Co wyjątkowego pojawi się w jubileuszowych egzemplarzach? Wewnątrz znajdziemy całkowicie nową, czarną, skórzaną tapicerkę obszytą czerwonymi nićmi, specjalne dywaniki czy kilka emblematów, na zewnątrz, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i unikalny kolor lakieru zależny od wersji silnikowej, a od strony technicznej, rozpórkę przedniego zawieszenia. Skromnie.
Producent oferuje także kilka dodatków ponad podstawowe wyposażenie, takich jak system audio MP3 z sześcioma głośnikami, klimatyzacja, centralny zamek z alarmem czy jeszcze kilka akcesoriów, które w nowoczesnych samochodach, powinny występować w standardzie.
Edycja Miyako będzie dostępna z dwoma, seryjnymi jednostkami napędowymi, dla pojemności 1.8 litra o mocy 126KM występującej jako soft-top, wybrano kolor Velocity Red Mica, dla nieco mocniejszego 2.0 o mocy 160KM z twardym dachem, Aluminium Silver Metallic.
Samochód ma trafić niestety wyłącznie na rynek brytyjski w ilości 500 egzemplarzy na każdą z wersji silnikowych, litraż 1.8 będzie kosztować 18.385 GBP, podczas gdy jego mocniejszego brata wyceniono na 20.885 GBP (zaledwie 590 GBP więcej niż podstawowa wersja 2.0). Patrząc na limitowaną edycję, która może pochwalić się tak niewielką ilością zmian, należy odpowiedzieć sobie na pytanie – czy warto się rozmieniać na drobne?[block position="inside"]8915[/block]
Źródło: Carscoop