Maserati żegna się z V8 edycją Ultima dla Ghibli i Levante
Ponad 60-letnia historia silników V8 w Maserati kończy się na naszych oczach. Włoski producent żegna kultowe jednostki specjalną edycją swoich modeli. Każdy doczeka się zaledwie 103 egzemplarzy.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak odchodzić, to z przytupem. Z takiego założenia wyszło Maserati, które postanowiło godnie pożegnać 3,8-litrowe, podwójnie doładowane V8. W Goodwood debiutuje właśnie limitowana edycja Ultima przewidziana dla Ghibli i Levante.
Ten pierwszy, choć ograniczony do zaledwie 103 egzemplarzy zasługuje na miano najszybszego seryjnego sedana na świecie. 590 KM mocy pozwala bowiem rozpędzić się do 334 km/h. To o kilometr szybciej niż w przypadku Bentleya Flying Spur Speed.
Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 3,9 sekundy także robi wrażenie. Na osiągach różnice jednak się nie kończą. Maserati postanowiło bowiem podkreślić wyjątkowość Ghibli pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, 21-calowymi felgami, a także wnętrzem wykończonym piękną skórą i alcantarą.
W przypadku Levante jest podobnie, choć tu znajdziemy przede wszystkim skórę i sporo kontrastowych akcentów. Są też oznaczenia edycji specjalnej z numerem konkretnego egzemplarza, a także napisy "V8 Ultima" na przednich błotnikach.
Oba modele z pewnością pozwolą wyróżnić się z tłumu i z miejsca staną się poszukiwanymi wersjami. Pożegnalna edycja specjalna może więc okazać się niezłą inwestycją na przyszłość. Niestety Maserati nie chwali się cenami. Można jednak podejrzewać, że większość egzemplarzy z serii Ultima została już sprzedana.