Maserati żegna się z V8 edycją Ultima dla Ghibli i Levante

Ponad 60-letnia historia silników V8 w Maserati kończy się na naszych oczach. Włoski producent żegna kultowe jednostki specjalną edycją swoich modeli. Każdy doczeka się zaledwie 103 egzemplarzy.

Maserati V8 Ultima
Maserati V8 Ultima
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maserati
Aleksander Ruciński

12.07.2023 12:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak odchodzić, to z przytupem. Z takiego założenia wyszło Maserati, które postanowiło godnie pożegnać 3,8-litrowe, podwójnie doładowane V8. W Goodwood debiutuje właśnie limitowana edycja Ultima przewidziana dla Ghibli i Levante.

Ten pierwszy, choć ograniczony do zaledwie 103 egzemplarzy zasługuje na miano najszybszego seryjnego sedana na świecie. 590 KM mocy pozwala bowiem rozpędzić się do 334 km/h. To o kilometr szybciej niż w przypadku Bentleya Flying Spur Speed.

Przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 3,9 sekundy także robi wrażenie. Na osiągach różnice jednak się nie kończą. Maserati postanowiło bowiem podkreślić wyjątkowość Ghibli pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, 21-calowymi felgami, a także wnętrzem wykończonym piękną skórą i alcantarą.

Maserati V8 Ultima
Maserati V8 Ultima© Materiały prasowe | Maserati

W przypadku Levante jest podobnie, choć tu znajdziemy przede wszystkim skórę i sporo kontrastowych akcentów. Są też oznaczenia edycji specjalnej z numerem konkretnego egzemplarza, a także napisy "V8 Ultima" na przednich błotnikach.

Oba modele z pewnością pozwolą wyróżnić się z tłumu i z miejsca staną się poszukiwanymi wersjami. Pożegnalna edycja specjalna może więc okazać się niezłą inwestycją na przyszłość. Niestety Maserati nie chwali się cenami. Można jednak podejrzewać, że większość egzemplarzy z serii Ultima została już sprzedana.

  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
  • Maserati V8 Ultima
[1/6] Maserati V8 UltimaŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Maserati
Maseratisilnikicrossover/suv
Komentarze (3)