Lotus Emira zyskał więcej mocy. Teraz nie trzeba już brać V6

Emira to sportowy model Lotusa oferowany z dwoma silnikami do wyboru. Mniejszy, czterocylindrowy, zyskał właśnie dodatkowy zastrzyk mocy, dzięki któremu zrównał się mocą z większym V6.

Lotus Emira
Lotus Emira
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński

06.10.2024 10:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po dwóch latach od rynkowego debiutu Lotus zdecydował się nieco odświeżyć gamę Emiry. Głównie mechanicznie i póki co wyłącznie na wybranych rynkach. Klienci rozważający zakup tego modelu powinni być jednak zadowoleni.

Emira SE wyposażona w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik AMG może pochwalić się mocą 400 KM zamiast standardowych 360. Wyższa moc przekłada się na lepszy czas sprintu do setki, wynoszący równe cztery sekundy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tym samym czterocylidrowa Emira zrównała się mocą z wersją V6. Jakby tego było mało, jest od niej szybsza o jakieś 0,3 sekundy. Spora w tym zasługa 8-stopniowej, automatycznej skrzyni standardowo parowanej z dwulitrową jednostką. W sześciocylindrówce możemy mieć za to manuala.

Wariant SE poza wyższą mocą i świetnymi osiągami wyróżnia się także specjalnymi, 20-calowymi felgami, ciemnymi wstawkami na nadwoziu czy czerwonymi zaciskami hamulców. W kabinie z kolei znajdziemy podsufitkę z Alkantary. Pierwsze sztuki powinny trafić do dealerów jeszcze w tym roku.

  • Lotus Emira Turbo SE
  • Lotus Emira Turbo SE
  • Lotus Emira
  • Lotus Emira Turbo SE
  • Lotus Emira Turbo SE
  • Lotus Emira Turbo SE
  • Lotus Emira Turbo SE
[1/7] Lotus Emira Turbo SEŹródło zdjęć: © Materiały prasowe
Komentarze (4)