Lexus RZ 300e dołącza do gamy. Ma mniej mocy, ale zajedzie dalej
Lexus uzupełnia ofertę elektrycznego modelu RZ o nowy, słabszy wariant 300e z napędem na jedną oś i 204-konnym silnikiem. To propozycja, która powinna przypaść do gustu oszczędnym klientom.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po 450e przyszedł czas na przystępniejszą cenowo wersję 300e. Klienci chętni na elektrycznego SUV-a Lexusa nie będą już skazani na topowy wariant. Nowa wersja spodoba się przede wszystkim tym, którzy cenią spory zasięg.
Zobacz także
Zgodnie z deklaracjami Lexusa, akumulator o pojemności 71,4 kWh, zasilający 204-konną jednostkę umieszczoną nad przednią osią, pozwala pokonać do 479 km na jednym ładowaniu, co jest naprawdę niezłym wynikiem. Nieco gorzej, co nie znaczy, że źle, wypadają osiągi - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach.
Tak jak w mocniejszym RZ 450e, klienci mogą wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Business, Prestige i Omotenashi. Już w standardzie można liczyć na takie dodatki jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB), system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.
Z okazji rynkowego debiutu Lexus przygotował też specjalne ceny. RZ 300e po uwzględnieniu dopłat w ramach programu "mój elektryk" startuje od kwoty 197 000 zł.