Krótkodystansowy król - Plymouth Barracuda | Kontynentalne klasyki
Plymouth Barracuda to dziesięcioletni rozdział w historii amerykańskiej motoryzacji, który został zapisany złotymi zgłoskami. Niemal 400 tysięcy sprzedanych sztuk przez dekadę mówi samo za siebie.
26.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Narodziny Barracudy
Pierwsza generacja trwała przez trzy lata. Właściwie można powiedzieć, że wówczas Barracuda była samochodem jedynym w swoim rodzaju. Wyjechała z fabryki kilkanaście dni przed Mustangiem, zatem okrzyknięto ją pierwszym pony carem w Stanach. Barracuda miała unikatowe nadwozie typu fastback z największą tylną szybą w historii – mierzyła ona aż 1,3 m!
Metamorfozy kolejnych generacji
Trzecia i ostatnia generacja to lata 1970-1974. Barracuda oparta do tej pory na platformie A-Body przeniosła się na B-Body, co znacznie zmieniło jej wygląd. Co więcej, porzucono oryginalne nadwozie typu fastback! Usportowione wersje zostały natomiast nazwane 'Cuda.
Kilka słów o sercu
Chrysler od początku stawiał na moc, dlatego w sportowych wersjach ‘Cuda miała pod maską drzemiące setki koni mechanicznych (250-400), dzięki czemu osiągi samochodu były oszałamiające. Czterysta metrów przejechane w niespełna 14 sekund to jeden z najlepszych rezultatów w tamtej dekadzie!
1969 Plymouth barracuda
Ciekawostki
Źródło: Plymouthbarracuda.net • Wikipedia • Allpar • Carfolio