Krótkodystansowy król - Plymouth Barracuda | Kontynentalne klasyki

Plymouth Barracuda to dziesięcioletni rozdział w historii amerykańskiej motoryzacji, który został zapisany złotymi zgłoskami. Niemal 400 tysięcy sprzedanych sztuk przez dekadę mówi samo za siebie.

Plymouth Barracuda
Plymouth Barracuda
Piotr Mazanek

26.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Narodziny Barracudy

Pierwsza generacja trwała przez trzy lata. Właściwie można powiedzieć, że wówczas Barracuda była samochodem jedynym w swoim rodzaju. Wyjechała z fabryki kilkanaście dni przed Mustangiem, zatem okrzyknięto ją pierwszym pony carem w Stanach. Barracuda miała unikatowe nadwozie typu fastback z największą tylną szybą w historii – mierzyła ona aż 1,3 m!

Obraz

Metamorfozy kolejnych generacji

Obraz

Trzecia i ostatnia generacja to lata 1970-1974. Barracuda oparta do tej pory na platformie A-Body przeniosła się na B-Body, co znacznie zmieniło jej wygląd. Co więcej, porzucono oryginalne nadwozie typu fastback! Usportowione wersje zostały natomiast nazwane 'Cuda.

Kilka słów o sercu

Obraz

Chrysler od początku stawiał na moc, dlatego w sportowych wersjach ‘Cuda miała pod maską drzemiące setki koni mechanicznych (250-400), dzięki czemu osiągi samochodu były oszałamiające. Czterysta metrów przejechane w niespełna 14 sekund to jeden z najlepszych rezultatów w tamtej dekadzie!

1969 Plymouth barracuda

Ciekawostki

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)