Krótka historia – Novidem 911 GT3 Compressor Stufe 2 (2012)
Takie samochody jak to Porsche to prawdziwa zagadka. O tym wozie niewiele wiadomo, a wiadomo tylko, że ma doładowanie. I tyle.
09.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Specjalizująca się w tuningu samochodów kilku różnych producentów szwajcarska firma Novidem na salon samochodowy w Genewie przygotowała trzy interesujące wozy. Jednym z nich było Porsche 911 GT3 serii 997 – auto sprzed liftingu.
Normalne 911 GT3 wyposażone było w 3,6-litrowy przeciwsobny silnik o sześciu cylindrach. Ta wolnossąca jednostka napędowa rozwijała moc 415 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 405 Nm przy 5500 obr./min.
Eksperci z przedsiębiorstwa Novidem dołożyli w tej maszynie doładowanie. Ale nie takie, które najczęściej stosowane jest w autach marki Porsche (czyli turbosprężarki), tylko kompresor.
Szwajcarska firma proponuje jeden z dwóch poziomów podniesienia mocy. W niższym jednostka napędowa 911 GT3 rozwija 460 KM, w wyższym - 540.
Więcej informacji o ewentualnych ulepszeniach zastosowanych w opisywanym dziś Porsche nie ma. Nie ujawniono też żadnych danych o osiągach tego egzemplarza.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 150,00 KM (seryjny – 115,28 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1400 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,37 kg/KM)
- Długość: 4427 mm
- Szerokość: 1808 mm
- Rozstaw osi: 2350 mm
Źródło: cnbfans (foto)