Król polskich dróg po grubym fitnessie. Współczesne wydanie Poloneza
Nad tym projektem debatowali specjaliści z kilku firm. Pomysły były odważne i udało się je wprowadzić w życie. Po wielu miesiącach pracy przyszedł czas na ogłoszenie światu – tak powinien wyglądać Polonez.
29.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polonez był produkowany seryjnie od 1978 roku. Nie wszyscy wiedzą, że jego nazwa została wybrana w wyniku plebiscytu czytelników "Życia Warszawy". Na rynku sukcesywnie pojawiały się kolejne wersje nadwoziowe, a co kilka lat wprowadzano pewne modyfikacje do projektu.
Przez lata specjalne wersje służyły w policji, straży pożarnej, kolumnie pojazdów sanitarnych, były używane jako taksówki, samochody służbowe, a czasem nawet rajdowe. Produkcję aut wstrzymano 22 kwietnia 2002 roku. Fabrykę opuściło łącznie (bez wersji dostawczych) 1 061 807 egzemplarzy Poloneza.
Samochód ze zdjęć zrodził się z pomysłu na stworzenie pojazdu reklamowego firmy zajmującej się chemią w branży motoryzacyjnej (Organika S.A.). Bazą projektu był polonez caro z 1995 roku.
– Poszukiwaliśmy modelu na wzór słynnego "Borewicza", którym porucznik przemieszczał się po ulicach Warszawy. Zależało nam na starszej wersji Poloneza, jednakże egzemplarze dostępne na rynku niestety nie nadawały się do modernizacji. W naszym projekcie "Borewicz" pozostał inspiracją, jednak auto, które powstało to nasza autorska wersja – mówi Pani Katarzyna Trzpil, dyrektor marketingu w Organice.
Modyfikacje i ulepszenia
Za projekt tego specjalnego poloneza odpowiedzialna była firma LFANT Design, natomiast za realizację – Custom Factory. Prace rozpoczęły się oczywiście od demontażu elementów: drzwi, podzespołów mechanicznych, poszyć błotników, progów itd. Następnie odbył się proces piaskowania, a także liczne naprawy blacharskie. Polonez wymagał wielu modyfikacji, nawet w samej komorze silnika.
– Nasz polonez jest już gotowy, jednak nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów. Przebieg wszystkich etapów modernizacji można zobaczyć na filmach, które udostępniamy w sieci – mówi pomysłodawca projektu Pan Paweł Mikołajczyk, marketing manager w Organice.
Właściciele auta zapewniają, że polonez będzie także pojawiał się na motoryzacyjnych imprezach sportowych.