Korweta jak rakieta – LMR Corvette (2011)

Symbolem amerykańskich sportowych samochodów zajmowało się już wielu tunerów. Ponad 1000-konne Corvette nie są niczym nadzwyczajnym, ale wersja o mocy 1600 KM to już co innego. Oto wóz przygotowany przez firmę LMR.

Korweta jak rakieta – LMR Corvette (2011)
Olgierd Lachowski

14.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Symbolem amerykańskich sportowych samochodów zajmowało się już wielu tunerów. Ponad 1000-konne Corvette nie są niczym nadzwyczajnym, ale wersja o mocy 1600 KM to już co innego. Oto wóz przygotowany przez firmę LMR.

LateModel Racecraft trudni się przede wszystkim tuningiem, który ma na celu przygotowanie samochodów do bicia rekordów na dystansie ¼ i 1 mili. Tak jest też z tym wozem.

Tuner sięgnął po podstawowy model Corvette z silnikiem LS3, czyli jednostką napędową o 8 cylindrach i objętości skokowej 6,2 l. Ten sam motor z pewnymi zmianami stosowany jest w Corvette ZR1.

Obraz

Wolnossący silnik miał moc 442 KM przy 5900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 580 Nm przy 4600 obr./min. Napęd przekazywany był na tylne koła przez 6-biegową manualną skrzynię biegów.

Po przeróbkach serce Chevroleta ma moc aż 1600 KM! Tak dużą moc udało się osiągnąć z pomocą dwóch ogromnych turbosprężarek. LMR nie podaje żadnych szczegółów o tuningu motoru, ale na pewno zainstalowano system chłodzenia powietrza doładowującego, a możliwe też, że w samym silniku zaszło kilka zmian.

Obraz

Nie wiemy też nic na temat poprawek układu napędowego czy zawieszenia. Jako pomoc dla tradycyjnych hamulców LMR zamontowało spadochron.

Przednie koła mają felgi o rozmiarze 10,0 x 19”, a tylne 12,0 x 18”. Obręcze przygotowała firma D2Forged. Mniejszy rozmiar tylnych felg wynika z zastosowania specjalnych opon o podwyższonym profilu na tylnej osi.

Zrobiono to po to, by wóz uzyskiwał jak najlepsze wyniki w sprintach na prostej, dlatego nie ma co się spodziewać, że to auto osiągnęłoby jakiś rewelacyjny wynik na torze, choć moc ma ogromną.

Podczas marcowej imprezy w Teksasie czerwona rakieta na linii oznaczającej dystans 1 mili osiągnęła prędkość 222 mil/h, czyli 357 km/h.

Obraz

LMR ma w swoim garażu również Chevroleta Camaro, który ma moc 1800 KM osiąganą na kołach.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 1600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 259,66 KM/l (seryjny – 71,73 KM/l)
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 19”
  • Koła tylne: 12,0 x 18”

Masy i wymiary:

  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1844 mm
  • Rozstaw osi: 2685 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 357 km/h (osiągnięta)block position=\inside6962/block

Źródło: caradisiac

Komentarze (0)